27.04.2007

Cisco TelePresence -virtuaalineuvottelukokonaisuus SAP:n käyttöön

Yhtiöt aloittavat globaalin yhteistyön älykkäiden ryhmätyöratkaisujen kehittämisessä

Cisco laajentaa yhteistyötään SAP:n kanssa. Maailmanlaajuisen yhteistyösopimuksen myötä yhtiöt alkavat yhdessä kehittää älykkäitä ja joustavia ryhmätyöratkaisuja suurten organisaatioiden käyttöön. Samalla SAP myös ottaa maailmanlaajuisesti käyttöön Cisco TelePresence -virtuaalineuvottelukokonaisuuden oman sisäisen viestintänsä ratkaisuksi.

Ciscon ja SAP:n visiona on yhdistää saumattomasti organisaatioiden käyttämät ryhmätyötyökalut kuten Cisco TelePresence ja Cisco Digital Signage sekä SAP:n liiketoimintasovellukset tehostamaan vuorovaikutusta liiketoimintaprosesseissa. SAP:n ja Ciscon yhdessä kehittämät, suurille organisaatioille suunnatut ratkaisut auttavat asiakkaita pääsemään käsiksi liiketoimintatietoon silloin, kun sitä tarvitaan.

Cisco TelePresence -neuvottelutiloja perustetaan SAP:n toimipisteisiin kautta maailman. Ensi vaiheessa TelePresence tulee SAP:n Saksan, Kalifornian ja Pennsylvanian toimipaikkoihin. Näiden on tarkoitus olla toimintavalmiina kesäkuussa 2007.

”Cisco TelePresencen avulla nostamme organisaatiomme vuorovaikutuksen uudelle tasolle murtamalla maantieteelliset rajat. Näin yhteistyö niin työntekijöiden, asiakkaiden kuin kumppaneidenkin kanssa tehostuu. Uskomme TelePresence-ratkaisun tehostavan merkittävästi toimintaamme erityisesti tuotekehityksessä ja asiakasyhteydenpidossa”, sanoo SAP AG:n tietohallintojohtaja Uwe Herold.

”SAP on aina ollut liiketoimintaprosessien kehittäjien etujoukossa. Cisco TelePresencen avulla SAP kykenee tarjoamaan entistä parempia ratkaisuja asiakkailleen”, kertoo Ciscon Emerging Markets Technology Group -yksikön tekninen johtaja Guido Jouret.

Ciscon TelePresence on virtuaalineuvottelukokonaisuus, jonka avulla voidaan tarjota aito vuorovaikutuskokemus. Sen avulla voidaan esimerkiksi pitää virtuaalikokouksia, jossa kaikki osanottajat tuntuvat olevan henkilökohtaisesti paikalla sijainnista riippumatta. Ratkaisun käyttö on yhtä helppoa kuin puhelimella soittaminen. Cisco TelePresence on ainoa täyden HDTV-tarkkuuden (1080p) ratkaisu, jossa on 100-prosenttisesti todellisen kokoinen kuva sekä monikanavainen äänitekniikka.

Cisco Systems Finland Oy, puh. 0204 7061
Tekninen johtaja Jaakko Hyttinen, jaakko.hyttinen@cisco.com

Linkkejä, joista löytyy Cisco TelePresence -esimerkkejä:

# # #

Cisco (NASDAQ: CSCO) on maailman johtava tietoverkkoratkaisujen toimittaja. Ciscon ratkaisuihin perustuvat tietoverkot mahdollistavat puheen, datan ja videokuvan turvallisen välittämisen sekä jakamisen ajasta ja paikasta riippumatta. Ciscon kehittämät laitteet, ohjelmistot ja palvelut auttavat ihmisiä monipuolistamaan viestintäänsä ja vuorovaikutustaan tietoverkkojen välityksellä. Lisätietoa Ciscosta löytyy osoitteista http://newsroom.cisco.com ja suomeksi www.cisco.fi.

SAP on johtava integroitujen liiketoimintaratkaisujen toimittaja. SAP:llä on 96 400 ohjelmistoasennusta yli 120 maassa, ja noin 27 000 yritystä hyödyntää SAP:n ratkaisuja toiminnoissaan. SAP:llä on tytäryhtiöt yli 50 maassa. Liikevaihto vuonna 2004 oli 7,5 miljardia euroa. Yritys on listattu Frankfurtin ja New Yorkin pörsseissä. Lue lisää SAP:stä kansainvälisillä sivuillamme www.sap.com/company/.