Tiedote, 09.02.2007

Cisco ostaa Five Across Systemsin, joka kehittää verkkoyhteisöjen luomisen mahdollistavaa teknologiaa. Viranomaiset vahvistavat kaupan näillä näkymin Ciscon kuluvan tilivuoden kolmannen vuosineljänneksen aikana (helmikuu - huhtikuu 2007). Kaupan vahvistamisen jälkeen Five Across Systemsin henkilöstö ja tuotteet integroidaan osaksi Ciscon Media Solutions Group -yksikköä. Osapuolet eivät julkistaneet kaupan arvoa.

Five Across Systemsin Connect Community Builder -alusta mahdollistaa verkkoyhteisöjen helpon luomisen yritysten verkkosivustoille sekä käyttäjien luoman sisällön kuten ääni-, video- ja podcastien sekä valokuvien ja blogien käyttämisen ja hyödyntämisen. Tämä parantaa yrityssivustojen interaktiivisuutta.

San Franciscossa vuonna 2003 perustetulla Five Across Systemsillä on 11 työntekijää. Lisätietoja on saatavilla osoitteesta www.fiveacross.com.

Cisco (NASDAQ: CSCO) on maailman johtava tietoverkkoratkaisujen toimittaja. Ciscon ratkaisuihin perustuvat tietoverkot mahdollistavat puheen, datan ja videokuvan turvallisen välittämisen sekä jakamisen ajasta ja paikasta riippumatta. Ciscon kehittämät laitteet, ohjelmistot ja palvelut auttavat ihmisiä monipuolistamaan viestintäänsä ja vuorovaikutustaan tietoverkkojen välityksellä. Lisätietoa Ciscosta löytyy osoitteista http://newsroom.cisco.com ja suomeksi http://www.cisco.fi.