03.07.2007

Academica ja Cisco integroivat viestintätekniikan

Academica ja Cisco tarjoavat tehokkaan ratkaisun viestinnän ja tietotekniikan yhdistämiseen. Academican ja Ciscon kokonaisratkaisussa on yhdistetty perinteinen puhelinverkko ja eri päätelaitteet, kuten matkapuhelin, pöytäpuhelin ja PC.

Ratkaisu toteutetaan Cisco Unified Communications 500 Series -tuoteperheellä asiakkaan ympäristössä. Academica vastaa ratkaisun markkinoinnista ja toteutuksesta.

Academican avaimet käteen -periaatteella toimittama viestintäratkaisu luo uusia mahdollisuuksia aidosti liikkuvaan työskentelyyn sekä tietovirtojen ja tiedon kustannustehokkaaseen hyödyntämiseen.

Enemmän joustavuutta mobiiliviestintään

Mobiiliviestinnässä on korostunut joustavuuden ja tavoitettavuuden merkitys. Academican ja Ciscon ratkaisun etuja on, että oikea tieto tavoittaa vastaanottajat halutun viestinvälineen kautta. Tämä tehostaa prosesseja ja virtaviivaistaa toimintaa, minkä seurauksena ovat kustannussäästöt ja tuottavuushyödyt.

Academican ja Ciscon kokonaisratkaisu sisältää puhe-, data-, tietoturva- ja langattoman lähiverkkoratkaisun. Asiakkaille tarjotaan kokonaistoimitus, kuten esimerkiksi IP-puhelut matkapuhelimesta WLAN-verkossa.

”Ratkaisussa korvataan perinteinen tietoliikennepäätelaite toimistossa. Monipuolisten liitäntöjen ansiosta uuteen järjestelmään voidaan liittää PC-laitteita sekä lisäksi muun muassa IP-/pöytäpuhelimet, puhelinverkko, langattomia päätelaitteita sekä analogisia laitteita kuten faksit”, kuvaa laitteen monipuolisuutta kehityspäällikkö Timo Tepponen Academicasta.

Kaikenkokoisille yrityksille

Ciscon tekemät Unified Communications -viestintäratkaisut perustuvat avoimiin teknologioihin, minkä ansiosta eri valmistajien sovellukset on integroitavissa yksilöllisiin liiketoimintaympäristöihin.

Uudet, IP-pohjaisiin tietoverkkoihin perustuvat viestintäratkaisut yhdistävät useita eri teknologioita yhdeksi järjestelmäksi, joka kykenee vastaamaan kaikenkokoisten yritysten eri liiketoimintatarpeisiin.

IP-vaihderatkaisussa käytetään Cisco Call Manageria sekä IP-pöytäpuhelimia. Se korvaa kokonaan perinteisen puhelinvaihteen.

Timo Tepponen, kehityspäällikkö, Academica Oy
Puhelin: 075 75 70 107
S-posti: timo.tepponen@academica.fi
www.academica.fi

Jani Lumpov, myyntipäällikkö, Cisco Systems Finland Oy
S-posti: jani.lumpov@cisco.com
www.cisco.fi

# # #

Academica Oy on Suomen edistyksellisimpiä tietotekniikkayrityksiä. Sillä on pitkäaikainen kokemus tietotekniikan eri osa-alueilta, kuten yksittäisten laitteistototeutusten sekä laajojen tietoliikennetoimintakokonaisuuksien toimittamisesta. Academica Oy:n keskeisiä asiakkaita ovat PK-yritykset sekä eri julkishallinnon organisaatiot. Academica Oy:n liikevaihto tilikaudella 2005 oli 10,2 miljoonaa euroa.

Cisco (NASDAQ: CSCO) on maailman johtava tietoverkkoratkaisujen toimittaja. Ciscon ratkaisuihin perustuvat tietoverkot mahdollistavat puheen, datan ja videokuvan turvallisen välittämisen sekä jakamisen ajasta ja paikasta riippumatta. Ciscon kehittämät laitteet, ohjelmistot ja palvelut auttavat ihmisiä monipuolistamaan viestintäänsä ja vuorovaikutustaan tietoverkkojen välityksellä. Lisätietoa Ciscosta löytyy osoitteista http://newsroom.cisco.com ja suomeksi www.cisco.fi.