22.06.2006

Cisco Systems julkisti Unified Wireless Network -ratkaisusta uuden version sekä laajennuksia, joiden ansiosta asiakkaat voivat yksinkertaisesti ja tehokkaasti ottaa käyttöön joukon uusia sovelluksia, kuten tietoturva-, vierailijaverkko-, Voice over WiFi- sekä paikkatietoon perustuvat (location based) palvelut.

Täyttääkseen asiakkaidensa vaatimukset Cisco tarjoaa Mobility Services -palveluita kiinteänä osana Ciscon palvelulähtöistä verkkoarkkitehtuuria (SONA). SONA on arkkitehtuurinen kehys, jonka tarkoituksena on auttaa asiakasta hyödyntämään älykkäitä tietoverkkoja sovellusten nopeuttamiseksi sekä liiketoimintaprosessien ja tuottavuuden parantamiseksi. Tämän arkkitehtuurisen lähestymistavan ansiosta asiakkaat voivat helposti hyödyntää skaalautuvia sovelluksia, jotka voidaan implementoida sekä kiinteissä että langattomissa verkoissa.

"Mobiilit palvelut kuten puhe-, vierailijaverkko-, tietoturva- ja paikkatietoon perustuvat palvelut ovat vain jäävuoren huippu siitä, mitä on tulossa", johtaja Brett Galloway Ciscon Wireless Networking -yksiköstä sanoo." Nämä palvelut muodostavat perustan joukolle uusia sovelluksia, jotka voivat parantaa toiminnallista tehokkuutta ja alentaa kustannuksia."

Cisco julkisti Unified Wireless Network Software Release 4.0:n, joka tarjoaa joukon uusia ominaisuuksia, mm. pienen etätoimipisteen tehokkaan ja helppokäyttöisen WLAN-laajennuksen (Hybrid Remote Edge Access Point), kontrollikehysten (802.11 Management Frame) suojauksen radiorajapinnan palvelunestohyökkäysten torjumiseksi, lähiverkon kanssa integroidun L2-L7 IDS/IPS -toiminteen, julkishallinnon FIPS 140-2 level 2 -tietoturvasertifioinnin, sekä turvallisen ja räätälöitävän vierailijaverkkopalvelun.

Cisco Unified Wireless Network Software Release 4.0 tarjoaa myös Voice over Wi-Fi - sekä paikkatietoon perustuvia palveluja varten uusia ominaisuuksia, kuten tuen Cisco Compatible Extension -laajennusten versiolle 4, puhelujen laatua parantavan Call Admission Control (CAC) -ominaisuuden sekä uusia hallintatyökaluja puhelujen laadun mittaamiseksi.

Cisco julkisti myös uuden Cisco Catalyst 3750G Integrated Wireless LAN Controller -tuotteen, joka tarjoaa Cisco Unified Wireless -arkkitehtuurin toiminnot integroituna älykkääseen Cisco lähiverkkokytkimeen.

Cisco Systems Finland Oy, puh. 0204 7061
tietoliikenneasiantuntija Tomi Järventie, tomi.jarventie@cisco.com

Cisco Systems, Inc. (NASDAQ: CSCO), maailman johtava internet-järjestelmien toimittaja, on jo 20 vuotta toiminut alan vastuullisena suunnannäyttäjänä tuottaen innovatiivisia avainteknologioita ja tuotteita. Tietoa Ciscosta löydät osoitteesta http://www.cisco.com ja http://www.cisco.fi ja viimeisimmät uutiset osoitteesta http://newsroom.cisco.com. Ciscon laitteet Euroopassa toimittaa Cisco Systems International BV, Cisco Systems, Inc.:in täysin omistama tytäryhtiö.