Cisco julkaisi etätoimipisteratkaisun, joka parantaa sovellusten suorituskykyä ja auttaa infrastruktuurin konsolidoinnissa

11.9.2006

Ciscon WAAS-palvelut (Wide-Area Application Services) parantavat etätoimipisteiden it-toimintoja yhdistämällä WAN-optimoinnin, sovelluskiihdytyksen sekä tallennus- ja tulostuspalvelut kustannustehokkaasti

Cisco Systems julkaisi integroidun etätoimipisteratkaisun, joka kiihdyttää TCP-pohjaisten sovellusten suorituskykyä WAN-verkossa ja mahdollistaa etätoimipisteen palvelin-, tallennus- ja varmistusinfrastruktuurin keskittämisen, mikä puolestaan johtaa parempaan sovellusten hallintaan ja alhaisempiin kustannuksiin.

Äskettäin julkaistu Cisco WAAS-ohjelmisto (Wide Area Application Services) on alan kattavin ja skaalautuvin ratkaisu etätoimipisteen palveluiden tehostamiseen. Se tarjoaa WAN-optimointia, sovelluskiihdytystä ja tallennus- ja tulostuspalveluita helppokäyttöisenä toteutuksena. WAAS on täysin riippumaton asiakkaan olemassa olevista verkoista ja integroituu läpinäkyvästi ennalta määriteltyihin tietoturva- ja WAN-liikennekäytäntöihin ilman muutoksia työasemiin tai palvelimiin. WAAS-ohjelmistoa voidaan jatkossa ajaa uudella verkkomoduulilla Ciscon ISR-monipalvelureitittimissä, joita on käytössä yli miljoona kappaletta ympäri maailmaa. Implementoinnin helpottamiseksi yrityksissä Cisco WAAS -ratkaisua tarjotaan myös erillisenä laitteena. Sabre Holdings, matkailuajan tuotteiden ja teknologiaratkaisuiden globaali vähittäismyyjä, on jo huomannut Cisco WAAS -ratkaisun hyödyt.

"Cisco WAAS -ratkaisu auttaa meitä säilyttämään sovellustemme suoritustason sekä optimoimaan kaistanleveyden globaalisti liikkuville loppukäyttäjillemme ilman kalliita WAN-päivityksiä. Se auttaa meitä vastaamaan niihin vasteaikahaasteisiin, joita olemme kokeneet WAN-verkossa sovelluksiimme liittyen", sanoi tietohallintopäällikkö David Gula Sabre Holdingsilta. "Olemme aloittaneet Cisco WAAS -ratkaisun globaalin käyttöönoton Hollannissa, Iso-Britanniassa, Intiassa ja Uruguayssa."

Kiihdyttääkseen sovelluksia ja tiedostopalveluita sekä optimoidakseen WAN-kaistanleveyden hyödyntämisen Cisco WAAS yhdistää useita alan johtavia sovellusten kiihdytysratkaisuja sekä tallennus- ja WAN-palveluiden optimointitekniikoita.

"Cisco WAAS on integroitu, uuden sukupolven etätoimipisteratkaisu, joka antaa yrityksille mahdollisuuden kehittää etäpisteiden it-toimintoja ja samalla varmistaa, että niiden työntekijöillä on edelleen erittäin luotettava, korkean suorituskyvyn yhteys liiketoiminnalle tärkeisiin sovelluksiin ja tietoihin", sanoi johtaja George Kurian Cisco Systemsin Application Delivery -yksiköstä.

Cisco Application Networking Services

WAAS-ratkaisu on osa Ciscon Application Networking Services -palveluportfoliota (ANS), jonka sovellustietoiset verkkotuotteet parantavat sovellusten ja datan skaalautuvuutta, saatavuutta, tietoturvaa ja suorituskykyä datakeskuksista etätoimipisteisiin ja liikkuville käyttäjille. Cisco ANS sisältää myös seuraavat tuotteet:

• Application Control Engine (ACE) yhdistää palvelimien kuormantasauksen, sovellusten tietoturvan ja ainutlaatuiset virtualisointimahdollisuudet, jotka tekevät sovellusten infrastruktuurin hallinnasta ja käytöstä entistä helpompaa
  • Application Velocity System (AVS) kiihdyttää ja turvaa selainpohjaiset Internet-sovellukset
  • Application and Content Networking System (ACNS) tuo tehokkaasti videokuvan etätoimipisteisiin

Lisätietoa:
Cisco Systems Finland Oy, puh. 0204 7061 tekninen asiantuntija Lauri Toropainen, lauri.toropainen@cisco.com

Lisätietoa WAAS-ratkaisusta myös

Cisco Systems, Inc. (NASDAQ: CSCO), maailman johtava internet-järjestelmien toimittaja, on jo 20 vuotta toiminut alan vastuullisena suunnannäyttäjänä tuottaen innovatiivisia avainteknologioita ja tuotteita. Tietoa Ciscosta löydät osoitteesta http://www.cisco.com ja http://www.cisco.fi ja viimeisimmät uutiset osoitteesta http://newsroom.cisco.com. Ciscon laitteet Euroopassa toimittaa Cisco Systems International BV, Cisco Systems, Inc.:in täysin omistama tytäryhtiö.