Lehdistötiedote, 1.11.2006

Cisco on ilmoittanut ostavansa mobiiliohjelmistojen kehittäjän Orative Corporationin. Cisco maksaa yksityisesti omistetusta yhtiöstä noin 31 miljoonaa dollaria käteisellä. Viranomaiset vahvistavat kaupan näillä näkymin Ciscon kuluvan tilivuoden toisen vuosineljänneksen aikana (marraskuu 2006 - tammikuu 2007). Kaupan vahvistamisen jälkeen Orativen henkilökunta ja tuotteet integroidaan osaksi Ciscon Voice Technology Group -ryhmää.

Orative-yritysosto tuo Ciscolle sovelluksen, joka laajentaa Cisco Unified Communications -järjestelmän viestintä- ja yhteistoimintaominaisuudet mobiilipäätelaitteisiin. Orativen ohjelmisto tukee yli 30 mobiilipäätelaitetetyypiä mukaan lukien Nokia, Motorola ja Samsung.

Orative Enterprise Software -ohjelmiston avulla matka- ja älypuhelinten käyttäjät voivat hallita omia tavoitettavuustietojaan, puhelinkeskustelujaan ja tulevia puheluita, tehdä joustavammin yhteistyötä kollegoiden kanssa, ohjata yhtenevää puhepostia sekä selata tietoturvallisesti organisaation ja omia puhelinluetteloita. Orative ja Cisco tekevät näin matka- ja älypuhelimista todellisia mobiilipäätelaitteita hyödyntäen Cisco Unified CallManager -ohjelmistoa puheluiden hallintaan, Cisco MeetingPlace -ratkaisua yhteistoimintaan sekä Cisco Unity -ohjelmistoa ääniviestien alustana.

”Cisco Unified Communications -järjestelmällä voidaan käyttää Cisco-tietoverkkoa alustana puhe-, video-, data- ja mobiililiikenteelle ja tuoda käyttäjille entistä korkeampitasoinen käyttäjäkokemus. Orativen oston myötä Cisco jatkaa Unified Communications -järjestelmän laajentamista tietoverkon palveluista mobiilipäätelaitteisiin”, kertoo Ciscon Voice Technology Group -ryhmän johtaja Don Proctor.

Orative on perustettu vuonna 2002 ja työllistää 33 henkeä San Josessa, Kaliforniassa. Lisätietoja Orativesta löytyy osoitteesta www.orative.com.

Cisco Unified Communications -järjestelmä yhtenäistää erilaisia kommunikaatiotapoja integroimalla sähköpostin, puhelinjärjestelmän, videon, pikaviestit ja faksit yhteneväiseksi kokonaisuudeksi. Cisco Unified Communications on helposti laajennettavissa ja tarjoaa avoimen viestintäalustan reaaliaikaiseen kommunikointiin. Cisco Unified Communications perustuu Ciscon palvelukeskeiseen tietoverkkoarkkitehtuuriin (SONA), jonka avulla organisaation voivat integroida koko viestintäjärjestelmänsä IT-infrastruktuuriin.

Lisätietoja Cisco Unified Communications -järjestelmästä löytyy osoitteesta www.cisco.com/go/unified.

Cisco Systems, Inc. (NASDAQ: CSCO), maailman johtava internet-järjestelmien toimittaja, on jo 20 vuotta toiminut alan vastuullisena suunnannäyttäjänä tuottaen innovatiivisia avainteknologioita ja tuotteita. Tietoa Ciscosta löydät osoitteesta http://www.cisco.com ja http://www.cisco.fi ja viimeisimmät uutiset osoitteesta http://newsroom.cisco.com. Ciscon laitteet Euroopassa toimittaa Cisco Systems International BV, Cisco Systems, Inc.:in täysin omistama tytäryhtiö.