10.8.2005

Neljännen vuosineljänneksen liikevaihto 6,6 miljardia dollaria ja koko tilivuoden liikevaihto 24,8 miljardia dollaria.

Cisco Systems Inc. (NASDAQ: CSCO) julkisti 30.7.2005 päättyneen neljännen vuosineljänneksen ja tilivuoden 2005 tuloksen. Ciscon liikevaihto neljännellä vuosineljänneksellä oli 6,6 miljardia dollaria kun se edellisen tilikauden 2004 vastaavalla neljänneksellä oli 5,9 miljardia dollaria (kasvua 11,1 %) ja tilikauden 2005 kolmannella vuosineljänneksellä 6,2 miljardia dollaria (kasvua 6,4 %).

Yhtiön neljännen vuosineljänneksen nettotulos (GAAP) oli 1,5 miljardia dollaria eli 0,24 dollaria osakkeelta. Edellisen tilikauden 2004 vastaavalla neljänneksellä nettotulos oli 1,4 miljardia dollaria eli 0,20 dollaria osakkeelta ja 1,4 miljardia dollaria eli 0,21 dollaria osakkeelta tilikauden 2005 kolmannella vuosineljänneksellä. Pro forma -nettotulos tilikauden 2005 neljännellä vuosineljänneksellä oli 1,6 miljardia dollaria eli 0,25 dollaria osakkeelta kun se tilikauden 2004 vastaavalla neljänneksellä
oli 1,5 miljardia dollaria eli 0,21 dollaria osakkeelta ja tilikauden 2005 kolmannella vuosineljänneksellä
1,5 miljardia dollaria eli 0,23 dollaria osakkeelta.

Ciscon liikevaihto tilikaudella 2005 oli 24,8 miljardia dollaria kun se tilikaudella 2004 oli 22,0 miljardia dollaria (kasvua 12,5 %).

Tilikauden 2005 nettotulos (GAAP) oli 5,7 miljardia dollaria eli 0,87 dollaria osakkeelta kun se tilikaudella 2004 oli 4,4 miljardia dollaria eli 0,62 dollaria osakkeelta. Pro forma -nettotulos tilikaudelta 2005 oli 6,1 miljardia dollaria eli 0,92 dollaria osakkeelta kun se tilikaudella 2004 oli 5,3 miljardia dollaria eli 0,76 dollaria osakkeelta.

“Ciscon neljännen vuosineljänneksen ja koko tilikauden 2005 päätös ei ollut vain vahvan tuloksen ja tehokkaan operatiivisen toiminnan aikaa, jolloin teimme ennätyksellisen nettotuloksen sekä osakekohtaisen tuloksen, vaan se myös todisti että strategiamme toimii”, sanoo Cisco Systemsin pääjohtaja John Chambers.
“Jatkossa tulemme investoimaan kasvualueillemme, joiden avulla uskomme pystyvämme toimittamaan asiakkaillemme älykkäitä tietoverkkoratkaisuja”, Chambers jatkaa.

Cisco Suomen liikevaihto kasvoi vauhdilla

Suomessa Cisco jatkoi kovaa kasvua. Cisco Systems Finland Oy:n liikevaihto kasvoi kokonaisuudessaan 22 prosenttia, eli yli 10 prosenttia markkinaa nopeammin. Ciscon uudet teknologia-alueet kasvoivat Suomessa 36 prosenttia. Voimakkainta kasvu oli IP-viestintäratkaisuissa, tietoturvaratkaisuissa sekä tallennus- ja optisissa ratkaisuissa.

“Erityisen positiivista oli Suomen suuryritysmarkkinan lähes 30 prosentin kasvu sekä PK-markkinan 40 prosentin kasvu. Julkinen sektori investoi uuteen teknologiaan lähes 15 prosenttia edellisvuotta enemmän”, kertoo Cisco Systems Finland Oy:n toimitusjohtaja Pasi Mäenpää.

Cisco Systems Finland Oy, puh. 02047061
Pasi Mäenpää, pasi.maenpaa@cisco.com

Lisämateriaalia ja alkuperäinen englanninkielinen tiedote osoitteessa:

Cisco Systems, Inc. (NASDAQ: CSCO), maailman johtava internet-järjestelmien toimittaja, on jo 20 vuotta toiminut alan vastuullisena suunnannäyttäjänä tuottaen innovatiivisia avainteknologioita ja tuotteita. Tietoa Ciscosta löydät osoitteesta http://www.cisco.com ja http://www.cisco.fi ja viimeisimmät uutiset osoitteesta http://newsroom.cisco.com. Ciscon laitteet Euroopassa toimittaa Cisco Systems International BV, Cisco Systems, Inc.:in täysin omistama tytäryhtiö.