02.05.2005

Cisco Systems ja TDC toimittavat Pohjoismaiden ja samalla maailmanlaajuisesti koko lääkealan laajimman IP-puhelinratkaisun Novo Nordisk A/S:lle. Novo Nordisk A/S on globaalisti toimiva lääkealan yritys ja mm. diabeteksen lääkehoidon markkinajohtaja. Novo Nordisk päivittää yritysverkkoaan ja yhdistää Tanskan toimintojensa puhe- ja dataviestinnän samaan verkkoon. Uuteen verkkoon tullaan 8 kuukauden aikana liittämään 12 000 IP-puhelinta ja 25000 kytkinporttia.

"Novo Nordiskille avainkysymys oli 'milloin' eikä enää 'miksi' tämän investoinnin suhteen, kertoo Sune Andersen, Novo Nordiskin IT-järjestelmistä vastaava johtaja. Siirtymällä Ciscon IP-pohjaiseen puhelinratkaisuun ja uuden sukupolven yritysverkkoon arvioimme säästävämme useita miljoonia ja työskentelemällä Ciscon ja TDC:n kanssa pystymme siirtymään nopeasti la luotettavasti uuteen järjestelmään."

Ciscon IP-puhelinjärjestelmä ja siihen integroidut sovellukset lisäävät joustavuutta ja liikkuvuutta yrityksen viestintäratkaisuihin ja vähentävät matkapuhelinten kallista käyttöä. Lisäksi Novo Nordiskin verkon kapasiteettia kasvatetaan kymmenkertaiseksi Ciscon Gigabit Ethernet teknologialla ja verkkoon otetaan käyttöön tietoturvaa parantavia ratkaisuja kuten Cisco Network Admission Control (NAC).

Alkuperäinen englanninkielinen tiedote