29.9.2004

Cisco Systems on julkistanut uusia Catalyst-kytkinratkaisuja, jotka on suunniteltu erityisesti pienille ja keskisuurille organisaatioille. Uusien ratkaisujen skaalautuvuus antaa pienille ja keskisuurille organisaatioille mahdollisuuden ottaa käyttöön joustavampia, turvallisempia ja helpommin hallittavia verkkoja samanaikaiseen puheen, datan ja videon välitykseen.

Ciscon uudet pk-organisaatioille suunnatut kytkinratkaisut koostuvat lähtötason laajennuksista Cisco Catalyst 4500 -sarjan moduulisiin kytkimiin. Näitä ovat Cisco Supervisor II-Plus-TS- ohjainmoduli, Cisco Network Assistant –hallintaohjelmisto sekä uudet kiinteän kokoonpanon Cisco Catalyst 4948 –kytkimet. Nämä tuotteet ovat lisäyksiä Ciscon jatkuvasti laajentuvaan pk-organisaatioille suunnattuun ratkaisuvalikoimaan, johon jo kuuluvat Cisco Catalyst 3550- ja 2950-kytkintuotteet sekä äskettäin esitelty Ciscon monipalvelureitittimien sarja.

Cisco Catalyst 4500 -sarjan laajennuksiin kuuluu Cisco Catalyst 4503 –kehikkoon asentuva Cisco Supervisor -ohjainmoduli, jossa on 20 sisäänrakennettua 10/100/1000 Mb:n Power over Ethernet (PoE)- ja small form-factor pluggable (SFP) -tekniikoihin perustuvaa porttia. Lisäksi laajennuksiin sisältyvät pk-käyttöön optimoidut 6- tai 24-porttiset linjakortit sekä Cisco Network Assistant –ohjelmiston tuki.

Cisco Network Assistant on verkonhallintasovellus, joka mahdollistaa keskitetyn verkonhallinnan, tarkan konfiguroinnin ja helpon vianetsinnän usein samanlaisina toistuvissa ja monimutkaisissa verkonhallintatehtävissä.

Cisco Network Assistant -sovellukseen integroitu Cisco Smartports helpottaa Ciscon suosittelemien verkkokonfiguraatioiden käyttöönottoa. Cisco Smartportsin avulla pk-asiakkaat voivat reagoida nopeammin verkossa ilmeneviin ongelmiin ja nopeuttaa myös uusien sovellusten ja tekniikoiden käyttöönottoa. Muita etuja ovat käytön helpottuminen ja käyttö- ja kokonaiskustannusten aleneminen.

Cisco Catalyst 4948 -kytkin on pieni, kehikkoasennettava kytkin, jossa on 48-porttia 10/100/1000 Mb:n 2/3/4-tason kytkennällä. Se mahdollistaa suorituskykyisten palvelinten ja työasemien pienten porttitiheyksien aggregoinnin ainutlaatuisella suorituskyvyllä ja luotettavuudella.

"Nyt julkistettava tuotteet on kehitetty integroiduksi ratkaisuksi nimenomaan vastaamaan pienten ja keskisuurien organisaatioiden nykyisiin teknologiavaatimuksiin ja luomaan perustan tulevaisuuden uusille teknologioille," kertoo Cisco Systems Finlandin toimitusjohtaja Pasi Mäenpää. "Yhdessä äskettäin lanseeraamiemme monipalvelureitittimien kanssa uudet Cisco Catalyst-kytkinratkaisut auttavat pk-organisaatioita rakentamaan entistäkin helpommin ja kustannustehokkaammin turvallisia, luotettavia ja joustavia verkkoja. Uudet ratkaisut todistavat Ciscon sitoutumista näihin markkinoihin."

Cisco Systems Finland Oy
tietoliikenneasiantuntija Reijo Mäkipää
p. 0204 7061, reijo.makipaa@cisco.com

Alkuperäinen englanninkielinen tiedote osoitteessa:

Cisco Systems, Inc. (NASDAQ: CSCO), maailman johtava internet-järjestelmien toimittaja, on jo 20 vuotta toiminut alan vastuullisena suunnannäyttäjänä tuottaen innovatiivisia avainteknologioita ja tuotteita. Tietoa Ciscosta löydät osoitteesta http://www.cisco.com ja http://www.cisco.fi ja viimeisimmät uutiset osoitteesta http://newsroom.cisco.com. Ciscon laitteet Euroopassa toimittaa Cisco Systems International BV, Cisco Systems, Inc.:in täysin omistama tytäryhtiö.