30.11.2004

Cisco Systems on myöntänyt Cygate Oy:lle IP Communications -spesialisaation eli erikoistumisalueen hyväksynnän. Tämä on jatkoa Cygaten aiemmin saamille tunnustuksille, kuten IP Telephony Revised -spesialisaatiolle, joka Cygatella on ollut ainoana Cisco-kumppanina Suomessa ja Baltiassa.

Cisco Systemsin IP Communications -spesialisaation saamiseksi kumppanin on täytettävä erittäin korkeat vaatimukset. Uuden hyväksynnän ansiosta Cygate voi kasvattaa jo entuudestaan laajaa tietoliikennepalveluiden tarjontaansa. Sen myötä Cygate voi entistä tehokkaammin ja luotettavammin suunnitella ja toimittaa Ciscon IP-kommunikaatioratkaisuja asiakkailleen.

Cygate on Cisco Systemsin pitkäaikaisin kumppani Suomessa. Cygate saavutti Ciscon arvostetuimman kumppaniluokituksen, Gold Partner -statuksen, jo vuonna 1997, ensimmäisenä Suomessa. Tällä hetkellä Cygatella on eniten sertifioituja asiantuntijoita Suomessa, ja Cygate Academy on Ciscon virallinen koulutuskumppani.
"Cygaten asiakkaille uusi spesialisaatio merkitsee sitä, että he saavat varmasti kaikkein laadukkaimpia Cisco Systemsin teknologiaan perustuvia ratkaisuja ja palveluita", sanoo Cisco Systemsin myyntijohtaja Reijo Lähde.

"Olemme tehneet yhteistyötä jo 15 vuotta sitten, kun Internet-teknologia oli vasta alkutaipaleellaan. Cygate on aina ollut kumppaneidemme eturivissä niin sertifiointien ja spesialisaatioiden määrässä kuin sertifioitujen Cisco-asiantuntijoiden lukumäärässäkin. Pitkäaikainen yhteistyö ja panostaminen osaamiseen ovat ratkaisevasti vaikuttaneet Cygaten saamaan korkeaan asiakastyytyväisyyteen", Reijo Lähde kertoo

Tällä hetkellä Cygatella on Ciscon spesialisaatiot seuraavista alueista: Cable Communications (ainoana yrityksenä Suomessa), Routing and Switching, VPN Security ja IP Communications.

Cygate on toimittanut vuodesta 1998 yli sata Ciscon teknologiaan perustuvaa IP-pohjaista kommunikaatioratkaisua sekä yrityksille että julkishallinnon organisaatioille Suomessa.

Cygate Oy
Jorma Pirilä
Puh. (09) 613 8911
jorma.pirila@cygate.fi

Cisco Systems Finland
Reijo Lähde
Myyntijohtaja
IP-puh. 020 47061
reijo.lahde@cisco.com

Cygate suunnittelee, rakentaa ja ylläpitää turvallisia tietoverkkoja.
IP-teknologiaan perustuvissa tietoliikenteen kokonaisratkaisuissa yhdistyvät tarpeen mukaan useiden päämiesten tuotteet. Cygaten sertifioidut asiantuntijat valvovat ja hallinnoivat tietoverkkojen toimintaa 24 tuntia vuorokaudessa. Cygate tarjoaa myös tietoturva- ja raportointipalveluja, käyttötukea sekä tietoliikennekoulutusta. Cygate-konsernin liikevaihto vuonna 2003 oli 87 miljoonaa euroa. Yhtiöllä on Suomessa toimipisteitä Helsingissä, Joensuussa, Jyväskylässä, Oulussa, Seinäjoella, Tampereella ja Turussa. Lisätietoja www.cygate.fi.

Cisco Systems, Inc. (NASDAQ: CSCO), maailman johtava Internet-järjestelmien toimittaja, on jo 20 vuotta toiminut alan vastuullisena suunnannäyttäjänä tuottaen innovatiivisia avainteknologioita ja tuotteita. Tietoa Ciscosta löydät osoitteesta http://www.cisco.com ja http://www.cisco.fi ja viimeisimmät uutiset osoitteesta http://newsroom.cisco.com. Ciscon laitteet Euroopassa toimittaa Cisco Systems International BV, Cisco Systems, Inc.:in täysin omistama tytäryhtiö.