6.10.2004

Cisco Systems on saanut 180 000 IP-puhelimen tilauksen Bank of Americalta. Pankki ottaa VoIP-tekniikan käyttöön Yhdysvalloissa 5 800 toimipisteessään. Uusi ratkaisu korvaa perinteiset puhelinkeskukset ja sen odotetaan laskevan pankin operatiivisia kustannuksia merkittävästi seuraavan kolmen vuoden kuluessa.

Bank of America aikoo korvata 362 perinteistä puhelinkytkintään Ciscon keskitetyllä, AVVID (Architecture for Voice, Video and Integrated Data) -arkkitehtuuriin pohjautuvalla järjestelmällä ja Cisco 7900 *nd sarjan IP-puhelimilla. Järjestelmäintegraattori EDS auttaa pankkia siirtymisessä uuteen ääni- ja dataverkkoinfrastruktuuriin.

"Keskitetyn järjestelmän avulla saavutamme merkittäviä kustannussäästöjä puhelin- ja tietoliikenteessä. Lisäksi pystymme parantamaan järjestelmien hallinnointia ja lisäämään henkilöstömme tuottavuutta", kertoo Bank of American verkkoyksikön toimitusjohtaja Steve Venezia.

Bank of America ottaa IP-puhelimet käyttöön kolmessa vaiheessa seuraavan kolmen vuoden aikana. Pankin pilottiprojekti päättyy vuodenvaihteessa ja ensimmäiset puhelimet otetaan tuotantokäyttöön vuoden 2005 alussa.

Lue lisää aiheesta: http://newsroom.cisco.com/dlls/2004/prod_092804b.html?CMP=ILC-001