25.01.2005

Cisco Systems on myöntänyt Cygate Oy:lle Learning Partner -aseman. Cygate on nyt ainoa yritys Suomessa, jolla on sekä Cisco Learning Partner- että Cisco Gold Partner -status. Uuden asemansa ansiosta Cygate voi kasvattaa tietoliikennekoulutus- ja -palvelutarjontaansa.

"Palveluiden ja koulutuksen laajentaminen on Cygatelle strateginen kehityssuunta", sanoo Cygate Oy:n toimitusjohtaja Jorma Pirilä. "Koulutus on osa tietoliikennejärjestelmien kokonaispalveluja, ja uskomme asiantuntevan koulutuksen tarpeen kasvavan turvallisen tietoliikenteen merkityksen lisääntyessä ja markkinoiden piristyessä."

"Ciscon arvostettujen ja vaativien kumppanuustasojen saavuttaminen ainoana Suomessa antaa meille mahdollisuuden tuoda asiakkaillemme ainutlaatuista lisäarvoa", jatkaa Pirilä.

"On mukava nähdä, että Cygate laajentaa koulutustoimintaansa voimakkaasti, sillä yhteistyömme kaikilla muilla osa-aluilla on ollut perinteisesti vahvaa. Cygate on toimittanut Cisco-ratkaisuja jo vuodesta 1989, ja nyt koulutus on voimakas osa tätä kokonaisuutta. Cygaten asiakkaille uusi Learning Partner -status merkitsee sitä, että he saavat varmasti kaikkein laadukkainta koulutusta", sanoo Cisco Systems Finland Oy:n myyntijohtaja Reijo Lähde.

Cygate avaa uuden Cygate Academy -koulutuspisteen Ouluun torstaina 27.1.

"Pohjois-Suomessa toimii useita merkittäviä yrityksiä ja yhteisöjä, joiden tietoliikennekoulutustarve on kasvanut selvästi. Cygaten tekemän selvityksen mukaan kukaan ei tällä hetkellä tarjoa Oulussa yhtä syvällistä tietoliikennekoulutusta kuin Cygate Academy koulutuslaboratorioineen. Koulutusta järjestetään jatkossa Cygaten toimitiloissa Oulun teknologiakylässä sekä yhteistyökumppanimme Oulun Puhelimen koulutustiloissa", kertoo Cygaten koulutusjohtaja Markku Selin.

Cygate Academy aloitti toimintansa syksyllä 2001. Syvällisen tietoliikennekoulutuksen kysyntä on jatkuvasti kasvanut ja liiketoiminnan vuotuinen kasvu on ollut vähintään 30 prosenttia.

"Kesällä 2004 Cygate investoi voimakkaasti koulutustoimintaan. Siitä lähtien Cygate Academyn henkilömäärä ja liikevaihto ovat kaksinkertaistuneet. Nykytilanne näyttää valoisalta, ja laajeneminen ulottuu todennäköisesti myös Baltiaan ja Pohjoismaihin", sanoo koulutusjohtaja Markku Selin.

"Cygate Academy on alusta lähtien antanut koulutusta Cisco Systemsin laitteilla. Nyt meillä on kymmenen sertifioitua Cisco-opettajaa, jotka antavat käytännönläheistä opetusta erittäin korkeatasoisessa koulutuslaboratoriossa. Kouluttajina toimivat ammattilaiset työskentelevät jatkuvasti myös vaativien verkkoratkaisujen toteuttajina ja tuntevat siten hyvin todelliset käytännön tarpeet", sanoo Markku Selin.

Cygate Oy
Jorma Pirilä
Puh. (09) 613 8911
jorma.pirila@cygate.fi

Markku Selin
Koulutusjohtaja
Puh. (09) 623 8911
markku.selin@cygate.fi

Cisco Systems Finland
Reijo Lähde
Myyntijohtaja
IP-puh. 020 47061
reijo.lahde@cisco.com

Cygate suunnittelee, rakentaa ja ylläpitää turvallisia tietoverkkoja
IP-teknologiaan perustuvissa tietoliikenteen kokonaisratkaisuissa yhdistyvät tarpeen mukaan useiden päämiesten tuotteet. Cygaten sertifioidut asiantuntijat valvovat ja hallinnoivat tietoverkkojen toimintaa 24 tuntia vuorokaudessa. Cygate tarjoaa myös tietoturva- ja raportointipalveluja, käyttötukea sekä tietoliikennekoulutusta. Cygatella on Suomessa toimipisteitä Helsingissä, Joensuussa, Jyväskylässä, Oulussa, Seinäjoella, Tampereella ja Turussa. Lisätietoja www.cygate.fi

Cisco Systems, Inc. (NASDAQ: CSCO), maailman johtava Internet-järjestelmien toimittaja, on jo 20 vuotta toiminut alan vastuullisena suunnannäyttäjänä tuottaen innovatiivisia avainteknologioita ja tuotteita. Tietoa Ciscosta löydät osoitteesta http://www.cisco.com ja http://www.cisco.fi ja viimeisimmät uutiset osoitteesta http://newsroom.cisco.com. Ciscon laitteet Euroopassa toimittaa Cisco Systems International BV, Cisco Systems, Inc.:in täysin omistama tytäryhtiö.