03.10.2005

Enfo uusi verkkoratkaisunsa Cygaten ja Ciscon tuotteilla ja palveluilla

Enfo Oy on uusinut koko runkoverkkoratkaisunsa. Moderni verkkoratkaisu toimii Enfo Oy:n tuotantoalustana yhtiön konesaliympäristössä sekä tulevan Enfo Oyj:n toimisto-verkkoratkaisuna. Ratkaisu perustuu Cygaten toimittamiin Ciscon verkkotuotteisiin.

Verkkoratkaisukokonaisuus koostuu erittäin vikasietoisista Cisco Catalyst -runkokytkimistä sekä Cisco Catalyst-sarjan reunalaitteista. Cygate Oy toimittaa laitteet sekä vastaa ratkaisun koulutuksesta. Käyttöönotto ja asennus toteutetaan yhdessä Enfon kanssa. Suunnittelun pohjana on Enfon omien verkkoammattilaisten vahva osaaminen.

"Tarjoamme asiakkaillemme korkean vaatimustason konesalipalveluja, mikä asettaa erityisvaatimuksia sekä käytettävyydelle että tietoturvalle. Ciscon ja Cygaten huippuosaamiseen perustuva uusi verkkoratkaisumme täyttää nämä vaatimukset. Ratkaisu mahdollistaa uusien teknologioiden täysipainoisen hyödyntämisen, minkä ansiosta pystymme vastaamaan myös tulevaisuuden haasteisiin", Enfon IT-järjestelmäpalveluista vastaava johtaja Markku Utriainen toteaa.

"Enfon uusi palvelualusta mahdollistaa markkinoiden tehokkaimpien vikasietoisten IP-pohjaisten palveluiden tarjoamisen. Ciscon BRDC (Business Ready Data Center) -konsepti soveltuu loistavasti Enfon kaltaiselle yritykselle, joka haluaa tuottaa uudenaikaisia IP-verkon palveluita asiakkailleen", Cisco Systems Finland Oy:n myyntipäällikkö Veli-Matti Karjalainen sanoo.

"Toimittamamme ratkaisu tarjoaa edistyksellisen tietoturvan ja korkean käytettävyyden sekä mahdollistaa myös esimerkiksi puheen siirron luotettavasti verkossa. Ratkaisu syventää Enfo-konsernin kanssa jo vuosia tekemäämme yhteistyötä. Yhteistyömme jatkuu tulevaisuudessakin tiiviinä, ja tulemme kehittämään Enfon verkkoon lukuisia uusia palveluita", Cygaten aluemyyntipäällikkö Markus Kuivalainen sanoo.

Johtaja Markku Utriainen, IT-järjestelmäpalvelut, Enfo Oy, markku.utriainen@enfo.fi, puh. 044 719 3223.

Myyntipäällikkö Veli-Matti Karjalainen, Cisco Systems Finland Oy, veli-matti.karjalainen@cisco.com, puh. 0400 641 111

Aluemyyntipäällikkö Markus Kuivalainen, Cygate Oy, markus.kuivalainen@cygate.fi, gsm 0400 663 016

Enfo Oy on IT-palvelujen ammattilainen, jonka erikoisosaamista ovat IT-järjestelmäpalvelut, sähköiset lasku- ja tiedonvälityspalvelut, sähköinen arkistointi ja informaationhallinta sekä tulostus. Enfolla on yli 40 vuoden IT-kokemus ja yhtiö on edelläkävijä sähköisten laskuratkaisujen sekä informaationhallinnan kehittämisessä. Enfo Oy kuuluu sisaryhtiöidensä Enfo Ementorin ja Enfo Disnetin kanssa ICT-palveluihin erikoistuneeseen Enfo-konserniin, joka tarjoaa valtakunnallisella tasolla kokonaisvaltaisia ICT-palveluja yrityksille ja yhteisöille. www.enfo.fi

Cisco Systems, Inc. (NASDAQ: CSCO), maailman johtava Internet-järjestelmien toimittaja, on jo 20 vuotta toiminut alan vastuullisena suunnannäyttäjänä tuottaen innovatiivisia avainteknologioita ja tuotteita. Tietoa Ciscosta löydät osoitteesta http://www.cisco.com ja http://www.cisco.fi ja viimeisimmät uutiset osoitteesta http://newsroom.cisco.com. Ciscon laitteet Euroopassa toimittaa Cisco Systems International BV, Cisco Systems, Inc.:in täysin omistama tytäryhtiö.

Cygate suunnittelee, rakentaa ja ylläpitää turvallisia tietoverkkoja ja tarjoaa IT-palveluja. IP-teknologiaan perustuvissa tietoliikenteen kokonaisratkaisuissa yhdistyvät tarpeen mukaan useiden päämiesten tuotteet. Cygaten sertifioidut asiantuntijat valvovat ja hallinnoivat tietoverkkojen toimintaa 24 tuntia vuorokaudessa. Cygate tarjoaa myös IP-kommunikaatio-, tietoturva- ja raportointipalveluja, käyttötukea sekä tietoliikennekoulutusta. Cygate konsernin liikevaihto oli 94 miljoonaa euroa vuonna 2004. Cygatella on toimipisteitä Suomessa, Ruotsissa ja Tanskassa. Suomessa on 100 työntekijää Helsingissä, Joensuussa, Oulussa, Tampereella ja Turussa. Lisätietoja: www.cygate.fi.