26.03.2007

Cisco laajentaa Unified Communications -kokonaisuuden Microsoft-yhteensopivuutta

Cisco laajentaa Cisco Unified Communications -ratkaisunsa Microsoft-yhteensopivuutta Microsoft Exchange 2007-, Microsoft Live Communications Server 2005- ja Microsoft Office Communicator -tuotteisiin. Lisäksi Ciscon Unified Communications -ratkaisu tukee nyt myös Microsoft Windows Vista -käyttöjärjestelmää sekä Internet Explorer (IE) 7.0 -selainta.

Ciscon Unified Communications -viestintäratkaisut perustuvat avoimiin teknologioihin, minkä ansiosta asiakkaat voivat integroida eri valmistajien sovelluksia omaan liiketoimintaympäristöönsä. Cisco toi vuosi sitten Unified Communications -ratkaisuunsa Microsoft-yhteensopivia ominaisuuksia, jotka mahdollistavat muun muassa click-to-call-toiminnallisuuden sekä läsnäolotietojen hyödyntämisen Office Communicatorin kautta.

Nyt julkistetut Ciscon uudet Microsoft-yhteensopivat ratkaisut sisältävät:

* Cisco Unified MeetingPlace 6.0 ja Microsoft Live Communications Server (LCS)- ja Office Communicator -tuotteiden integraatio: ratkaisun ansiosta käyttäjät voivat nopeasti laajentaa pikaviestintäsession puhelinneuvotteluiksi sekä voivat nähdä henkilöiden läsnäolotiedot ja kutsua paikalla olevat puhelinneuvotteluun.

* Cisco Unity 5.0 ja Microsoft Exchange 2007 tarjoavat Cisco Unity -ratkaisun käyttäjille saumattoman siirtymisen Exchange 2000:n tai 2003:n käyttämisestä Exchange 2007:ään. Cisco Unity parantaa tietoturvaa ja mobiililaitteiden (Nokia, RIM ja Windows-pohjaiset mobiililaitteet) integraatiota Ciscon IP-puhelimiin, perinteisiin PBX-puhelinjärjestelmiin.

* Cisco Unified Communications Manager ja Microsoft Exchange 2007: ratkaisu on tarkoitettu asiakkaille, jotka haluavat hyödyntää Exchange 2007:n uusia viestintäominaisuuksia yhdessä Ciscon Unified Communications Managerin entistä parempien puhelujen käsittely-, video-, mobiiliteetti- ja läsnäolotieto-ominaisuuksien kanssa.

* Cisco Unified Communications Manager ja Microsoft Live Communications Server (LCS)- ja Microsoft Office Communicator -integraatio laajentaa puhe-, video- ja läsnäolopalveluita parantaen entisestään puhelinominaisuuksia, tietoturvaa, palvelun laatua sekä yhteensopivuutta PBX-järjestelmiin. Tämä tuorein Communications Managerin versio (aiemmin CallManager) parantaa ratkaisun skaalautuvuutta 10 000 käyttäjään klusteria kohden sekä 100 000 käyttäjään usean klusterin suuriyritysratkaisuissa.

Cisco aikoo laajentaa tukea Microsoft Office Communications Server 2007- ja Microsoft Office Communicator 2.0 -tuotteisiin. Ratkaisut ovat tällä hetkellä testivaiheessa.

Lisätietoa:

Cisco Systems Finland Oy, puh. 0204 7061 Tekninen asiantuntija, Mika Meritähti, mika.meritahti@cisco.com

# # #

Cisco (NASDAQ: CSCO) on maailman johtava tietoverkkoratkaisujen toimittaja. Ciscon ratkaisuihin perustuvat tietoverkot mahdollistavat puheen, datan ja videokuvan turvallisen välittämisen sekä jakamisen ajasta ja paikasta riippumatta. Ciscon kehittämät laitteet, ohjelmistot ja palvelut auttavat ihmisiä monipuolistamaan viestintäänsä ja vuorovaikutustaan tietoverkkojen välityksellä. Lisätietoa Ciscosta löytyy osoitteista http://newsroom.cisco.com ja suomeksi www.cisco.fi.