12.11.2007

YK, Cisco ja Google yhdistivät voimansa köyhyyden torjumiseksi
YK:n vuosituhattavoitteiden edistymistä voi nyt seurata verkossa

YK, Cisco ja Google ovat avanneet verkkopalvelun, jonka tavoitteena on edistää YK:n vuosituhatjulistuksen päämäärien saavuttamista. MDG Monitor -sivuston kautta voi seurata ja tukea vuosituhattavoitteiden edistymistä eri puolilla maailmaa. Kehityskohteita ovat muun muassa kansanterveyden, koulutuksen ja tasa-arvon edistäminen. MDG Monitor -sivustoa voi käyttää myös Google Earth -palvelun kautta.

Cisco on mukana kehittämässä MDG Monitoria tarjoamalla hankkeelle sekä teknistä että taloudellista tukea. Ciscon visio on, että teknologian ja ihmisten innovatiivisuuden avulla voidaan tehokkaasti vastata yhteiskunnallisiin haasteisiin.

MDG Monitor: www.mdgmonitor.org
YK:n vuosituhatjulistus: http://www.ykliitto.fi/

Lisätietoa:
Cisco Systems Finland Oy
Toimitusjohtaja Esa Korvenmaa, 0204 7061, esa.korvenmaa (at) cisco.com

# # #

Cisco (NASDAQ: CSCO) on maailman johtava tietoverkkoratkaisujen toimittaja. Ciscon ratkaisuihin perustuvat tietoverkot mahdollistavat puheen, datan ja videokuvan turvallisen välittämisen sekä jakamisen ajasta ja paikasta riippumatta. Ciscon kehittämät laitteet, ohjelmistot ja palvelut auttavat ihmisiä monipuolistamaan viestintäänsä ja vuorovaikutustaan tietoverkkojen välityksellä. Lisätietoa Ciscosta löytyy osoitteista http://newsroom.cisco.com ja suomeksi www.cisco.fi