8.11.2007

Cisco julkisti tilikauden 2008 ensimmäisen vuosineljänneksen tuloksen
Liikevaihto kasvoi 17 ja nettotulos 37 prosenttia

Cisco (NASDAQ: CSCO) julkisti 27.10.2007 päättyneen tilivuotensa ensimmäisen vuosineljänneksen tuloksen. Ciscon liikevaihto ensimmäisellä vuosineljänneksellä oli 9,6 miljardia dollaria, mikä on 17 prosenttia enemmän kuin edellisen tilikauden ensimmäisellä vuosineljänneksellä (8,2 miljardia dollaria).

Yhtiön tilikauden ensimmäisen vuosineljänneksen nettotulos (GAAP) oli 2,2 miljardia dollaria eli 0,35 dollaria osakkeelta. Edellisen tilivuoden ensimmäisellä vuosineljänneksellä nettotulos (GAAP) oli 1,6 miljardia dollaria eli 0,26 dollaria osakkeelta. GAAP-nettotulos kasvoi 37 prosenttia.

Yhtiön nettotulos (non-GAAP) oli tilikauden ensimmäisellä vuosineljänneksellä 2,5 miljardia dollaria eli 0,40 dollaria osakkeelta, kun se edellisen tilikauden ensimmäisellä vuosineljänneksellä oli 1,9 miljardia dollaria eli 0,31 dollaria osakkeelta.

Tilikauden ensimmäisen vuosineljänneksen sekä GAAP- että non-GAAP-tulokseen sisältyy 162 miljoonan dollarin Yhdysvalloissa saatu verohyöty.

”Ciscolla oli jälleen ennätysmäinen vuosineljännes, joka pohjautui tasaiseen tuloksen tekoon kautta koko yhtiön. Näen vahvan tuloksemme osoittavan, että Cisco on hyvässä asemassa, kun katsotaan yhtiömme visiota, strategiaa, operatiivista toimintaa sekä kykyä toimia tärkeimpien markkinamuutosten edellyttämällä tavalla”, sanoo Ciscon pääjohtaja John Chambers.

”Uskomme, että siirtyminen internetin toiseen vaiheeseen sekä Web 2.0 -tietoverkkoteknologioiden yleistyminen auttaa selkeästi tehostamaan tuottavuutta ja innovaatiokykyä kaikilla toimialoilla. Jos tämä markkinamuutos etenee odottamallamme tavalla, sillä on potentiaalia toimia Ciscon ja koko toimialan kasvun moottorina useita vuosia”, Chambers jatkaa.

Tilikauden 2008 ensimmäisellä neljänneksellä Cisco vei päätökseen yrityskaupat langatonta verkkoteknologiaa valmistavan Cognion sekä yhteyskeskusten verkkopohjaisia BI-raportointiratkaisuja tekevän Latigentin osalta. Lisäksi Cisco on ilmoittanut ostavansa langattomien Wimax-laajakaistateknologian ratkaisujen kehittäjän Navini Networksin. Viranomaiset vahvistavat kaupan näillä näkymin Ciscon kuluvan tilivuoden toisen vuosineljänneksen aikana (marraskuu 2007 - tammikuu 2008).
Tuoreimmat Ciscon ratkaisujulkistuksista olivat muun muassa alan ensimmäinen 802.11n -esistandardia tukeva tuotekokonaisuus sekä Cisco VFrame Data Center -hallintajärjestelmän integrointi osaksi VMwaren virtuaalipalvelinten ratkaisutarjontaa.

Alkuperäinen englanninkielinen tiedote ja lisätietoja saatavilla osoitteessa:

# # #

Cisco (NASDAQ: CSCO) on maailman johtava tietoverkkoratkaisujen toimittaja. Ciscon ratkaisuihin perustuvat tietoverkot mahdollistavat puheen, datan ja videokuvan turvallisen välittämisen sekä jakamisen ajasta ja paikasta riippumatta. Ciscon kehittämät laitteet, ohjelmistot ja palvelut auttavat ihmisiä monipuolistamaan viestintäänsä ja vuorovaikutustaan tietoverkkojen välityksellä. Lisätietoa Ciscosta löytyy osoitteista http://newsroom.cisco.com ja suomeksi www.cisco.fi