16.10.2007

Cisco ja Adobe tuovat verkon sisältövirrat entistä laajemmin käyttöön
Cisco Content Delivery Systemissä ensimmäisenä sisäänrakennettu Adobe Flashin streaming -teknologian tuki

Cisco ja Adobe tuovat Adobe Flash -pohjaiset streaming-ominaisuudet entistä laajempaan käyttöön. Cisco Content Delivery System (CDS) -järjestelmä on ensimmäinen lajissaan, jossa on valmis sisäänrakennettu tuki Adobe Flashin streaming-ominaisuuksille. Cisco CDS-järjestelmää käyttävät palveluntarjoajat voivat nyt jakaa Adobe Flash Player -yhteensopivaa videosisältöä pöytäkoneisiin, televisioon ja mobiililaitteisiin Adobe Flashin streaming-ominaisuuksia hyödyntäen.

”Ciscon ja Adoben visio on yhteinen: kaikentyyppisen sisällön jakaminen ajasta, paikasta ja päätelaitteesta riippumatta. CDSn yhteensopivuus Adobe Flashin streaming-teknologian kanssa laajentaa asiakkaidemme mahdollisuuksia tuoda mitä tahansa streaming-pohjaista sisältöä ja -palveluita mihin tahansa kiinteän, langattoman tai mobiiliverkon päätelaitteeseen”, toteaa Ciscon video- ja laajakaistatarjonnan kehityksestä vastaava johtaja Paul Bosco.

”Cisco CDS-yhteensopivuus laajentaa edelleen Flash-teknologiamme käytettävyyttä. Tämä mahdollistaa Adoben ja Ciscon asiakkaille uudenlaisia tapoja luoda, jakaa ja hyödyntää sisältöä, tuoda loppukäyttäjille kattavampia mahdollisuuksia interaktiivisuuteen sekä tarjota sisällön jakajille enemmän erilaisia välitysmahdollisuuksia”, toteaa Adoben Dynamic Media -yksikön johtaja Jim Guerard.

Cisco Content Delivery System -järjestelmä on alusta sähköisen sisällön ja rich media -palveluiden jakeluun, mukaan lukien muun muassa streaming-teknologiaa hyödyntävät Web services -palvelut, video on demand -palvelut sekä television lisäarvopalvelut (time-shifted television). Cisco CDS on osa Ciscon seuraavan sukupolven IP-pohjaista tietoverkkoarkkitehtuuria (IP NGN). Sen avulla voidaan rakentaa tietoverkkoja, jotka mahdollistavat uudentyyppisten video-, puhe- ja datapalveluiden tarjoamisen sekä kiinteissä että langattomissa ympäristöissä.

Lisätietoa:
Cisco Systems Finland Oy, puh. 0204 7061 Tekninen asiantuntija Tomi Jalonen, tomi.jalonen (at) cisco.com

# # #

Cisco (NASDAQ: CSCO) on maailman johtava tietoverkkoratkaisujen toimittaja. Ciscon ratkaisuihin perustuvat tietoverkot mahdollistavat puheen, datan ja videokuvan turvallisen välittämisen sekä jakamisen ajasta ja paikasta riippumatta. Ciscon kehittämät laitteet, ohjelmistot ja palvelut auttavat ihmisiä monipuolistamaan viestintäänsä ja vuorovaikutustaan tietoverkkojen välityksellä. Lisätietoa Ciscosta löytyy osoitteista http://newsroom.cisco.com ja suomeksi www.cisco.fi.

Adobe uudistaa käsitykset siitä, miten luovia ideoita ja sisältöä käsitellään – missä tahansa, milloin tahansa ja mitä tahansa mediaa käyttäen. Adobe Systems perustettiin vuonna 1982. Nykyisin Adobe on yksi maailman suurimmista ohjelmistoyrityksistä ja yrityksen palveluksessa on yli 6000 työntekijää. Vuonna 2006 Adoben liikevaihto oli 2,6 miljardia dollaria. Yrityksen laajimmin levinneisiin ratkaisuihin ja tuotteisiin kuuluvat muun muassa PDF-tiedostomuoto, Adobe Reader dokumenttien käsittelyyn, Macromedia Flash Player animaatioita ja videota varten sekä ammattivalokuvaajien ja graafisten suunnittelijoiden käyttämä kuvankäsittelyohjelma Adobe Photoshop. Lisätietoja osoitteesta www.adobe.fi