Suomessa videon käyttö yrityksissä vielä lapsenkengissä: Cisco laajentaa videon käyttömahdollisuuksia

Tiedote, 18.1.2007

Cisco tuo markkinoille ratkaisun, jonka avulla videosisältöä voidaan välittää muihinkin kuin pöytätietokoneisiin. Cisco Digital Signage -ratkaisun avulla organisaatiot voivat nyt tuottaa videota esimerkiksi mainostauluihin ja televisioihin. Ratkaisua voidaan hyödyntää esimerkiksi koulutukseen ja mainontaan.

Vähittäismyyntiyritykset voivat käyttää Cisco Digital Signagea muun muassa uusien tuotteiden esittelyyn, kun taas esimerkiksi pankit voivat välittää tietoa uusista palveluista, kun asiakkaat odottavat palvelupisteisiin pääsyä. Muita käyttökohteita ovat muun muassa toimistot, hotellit, lentokentät ja muut julkiset paikat tai jopa sairaaloiden odotushuoneet, joihin voidaan välittää videomuodossa olevaa tiedotus- tai koulutusinformaatiota.

"Suomessa potentiaalisia käyttäjiä ovat myös esimerkiksi suuret pörssiyhtiöt. Cisco Digital Signage mahdollistaa toimitusjohtajan puheiden esittämisen yhtäaikaisesti koko henkilöstölle. Aiemmin videopuheita on esitetty intranetissä, nyt käyttömahdollisuudet laajenevat tietokoneista myös esimerkiksi ruokasalien ja aulojen televisioihin. Tämä on merkittävä asia esimerkiksi sellaisissa yrityksissä, joissa isolla osalla henkilöstöä ei ole omaa konetta", toteaa Ciscon tekninen asiantuntija Tomi Jalonen.

Jalosen mukaan Suomessa videoiden käyttäminen yritysten toiminnassa on vielä lapsenkengissä.

"Viihdepuolella YouTube on totuttanut ihmisiä videoklippien katsomiseen, joten myös asiasisällön tuominen videoon kypsyy varmasti myös sille tasolle, että se alkaa kiinnostaa yrityksiä. Toki kulttuurikohtaiset erot tulevat varmasti näkymään, katsotaanhan Yhdysvalloissa televisiotakin puolet enemmän kuin Suomessa. Meidän kulttuurissamme videot toimivat parhaiten ehkä sisäisen viestinnän välineenä tai kouluttamisessa työkaluna. Nimenomaan koulutuksen apuvälineenä videot tuovat varsinkin globaaleille asiakkaille merkittäviä kustannussäästöjä matkustamisen vähentyessä", Jalonen arvelee.

Cisco Digital Signage koostuu kahdesta tuotteesta:
* Cisco Digital Media Manager: Selainpohjainen ohjelmistosovellus, jonka avulla voidaan luoda, hallinnoida ja julkaista digitaalista videoaineistoa sähköisiin mainostauluihin. Cisco Digital Media Manager hallinnoi keskitetysti Cisco Digital Media Playeriin liitettyjä sähköisiä mainostauluja. Ohjelmisto mahdollistaa myös soittolistojen, sisältöaikataulujen ja asiakaskohtaisten määrittelyjen käyttämisen sekä raportoinnin.

* Cisco Digital Media Player: pienikokoinen laite, joka hallinnoi videon, grafiikan ja tekstin lähettämistä sähköisiin mainostauluihin. Cisco Media Player tukee laajakuvavideota sekä tarjoaa korkeamman käytettävyyden sekä vikasietoisuuden paikallisen tallennuskapasiteetin ansiosta. Cisco Media Player tukee MPEG 1, 2, ja 4- pohjaista liikennettä niin standardi- kuin HD- formaatissa.

Cisco Digital Signage on saatavissa Suomessa välittömästi.

Cisco Digital Signage rakentuu Cisco Digital Media System -ratkaisulle, joka on IP-verkkojen videopohjainen viestintäratkaisu. Sen avulla erityyppiset organisaatiot ja ihmiset voivat tehostaa reaaliaikaista, verkkopohjaista, ajasta ja paikasta riippumatonta yhteydenpitoa työntekijöiden, asiakkaiden ja kumppaneiden kanssa. Cisco Digital Media System -ratkaisun avulla voidaan luoda ja hallinnoida videosisältöä verkossa ja jakaa sitä joko "suorana lähetyksenä" tai tarpeen mukaan. Se mahdollistaa helpon ja joustavan reaaliaikaisen videovälityksen ja tilausvideopalvelut.

Tuotekuvia löytyy osoitteesta:

Lisätietoa:
Cisco Systems Finland Oy, puh. 0204 7061 tekninen asiantuntija Tomi Jalonen tomi.jalonen@cisco.com

Cisco Systems, Inc. (NASDAQ: CSCO), maailman johtava internet-järjestelmien toimittaja, on jo 20 vuotta toiminut alan vastuullisena suunnannäyttäjänä tuottaen innovatiivisia avainteknologioita ja tuotteita. Tietoa Ciscosta löydät osoitteesta http://www.cisco.com ja http://www.cisco.fi ja viimeisimmät uutiset osoitteesta http://newsroom.cisco.com. Ciscon laitteet Euroopassa toimittaa Cisco Systems International BV, Cisco Systems, Inc.:in täysin omistama tytäryhtiö.