15.08.2007

Misanon moottorirata haluaa kiihdyttää takaisin Moto GP -sarjaan
Ciscon teknologialla tulevaisuuden moottoriurheilukokemus

Italiassa sijaitseva Misanon moottorirata pyrkii takaisin Moto GP -maailmanmestaruussarjaan panostamalla Ciscon teknologiaratkaisuihin. Uutta teknologiaa tullaan hyödyntämään koko Misanon neljän neliökilometrin rata-alueella. Miljoonan euron investoinnit laajentavat moottoriurheilufanien kisaelämyksiä entisestään sekä mahdollistavat muun muassa erilaisten multimediapalveluiden tarjoamisen. Misano on yksi ensimmäisistä eurooppalaisradoista, joka tulee tarjoamaan langattoman verkon koko rata-alueellaan.

Misanon moottoriurheilurata ottaa käyttöönsä Ciscon langattomia ja kiinteitä tietoverkkoratkaisuja, tietoturvaratkaisuja sekä Unified Communications -viestintä- ja ryhmätyöratkaisuja. Cisco, Misanon ratatiimi sekä IBM ovat yhdessä suunnitelleet verkon, joka mahdollistaa edistykselliset viestintäratkaisut ja uudenlaisten videota, puhetta ja dataa sisältävien palveluiden hyödyntämisen koko 70 000 hengen rata-alueella. Ratkaisujen ansiosta palveluja voidaan tarjota katsomoalueella, mediakeskuksessa, varikkoalueella, VIP-katsomossa, ensiapu- ja sairaanhoitoalueella sekä tukikeskuksessa.

Misanon radalla vierailee vuosittain yli 600 000 moottoriurheilusta kiinnostunutta. Tulevaisuudessa vieraille tarjotaan huipputason kansainvälisen moottoriurheilukilpailun kokemuksia ja palveluita. Esimerkiksi videota voidaan hyödyntää langattomassa verkossa siten, että fanit voivat vastaanottaa reaaliaikaisesti kisatietoa, kuten kierrosaikoja ja tilastotietoja, kämmenpäätelaitteisiin tai älypuhelimiin. Sponsorit voivat hyödyntää kohdistettua mainontaa katsojille, ja VIP- ja yritysvieraille voidaan tarjota interaktiivisia palveluja.

Kilpailun järjestäjät puolestaan voivat hyödyntää langatonta sijaintitietoa, jonka avulla tiedetään esimerkiksi pelastusajoneuvojen ja ensiapuhenkilöstön sijainti rata-alueella. Järjestelmä mahdollistaa myös sähköisen maksamisen sekä langattoman ja reaaliaikaisen lippujen tarkistuksen.

“Misanon radan muuttaminen high-tech-radaksi tukee olennaisesti liiketoimintaamme. Olemme käyttäneet Ciscon reitittimiä vuodesta 1989 saakka, joten tiesimme Ciscon olevan luotettava kumppani. Tähän mittavaan uudistukseen valitsimme Ciscon, koska se on ainoa yritys, joka pystyi vastaamaan kaikkiin järjestelmätarpeisiimme datan, puheen, videon, tietoturvan ja liikkuvuuden osalta”, toteaa Misanon moottoriradan ICT-infrastruktuurista vastaava Renzo Rossi.

Misanon moottoriradan teknologiaratkaisuihin sisältyvät:

Cisco Unified Communications Manager -järjestelmät
Cisco Unified IP-puhelimet ja Unified Video Telephony Advantage -kamerat
Cisco Aironet 1500 -sarjan reitittävät langattoman verkon tukiasemat sekä langattomat LAN-kontrollerit
Cisco 3845 -monipalvelureitittimet
Cisco Catalyst 6500 ja 3750 -sarjan kytkimet

Lisätietoa:
Cisco Systems Finland Oy, puh. 0204 7061
Markkinointipäällikkö Marja Mokko, etunimi.sukunimi@cisco.com

Alkuperäinen englanninkielinen tiedote saatavilla osoitteissa:

# # #

Cisco (NASDAQ: CSCO) on maailman johtava tietoverkkoratkaisujen toimittaja. Ciscon ratkaisuihin perustuvat tietoverkot mahdollistavat puheen, datan ja videokuvan turvallisen välittämisen sekä jakamisen ajasta ja paikasta riippumatta. Ciscon kehittämät laitteet, ohjelmistot ja palvelut auttavat ihmisiä monipuolistamaan viestintäänsä ja vuorovaikutustaan tietoverkkojen välityksellä. Lisätietoa Ciscosta löytyy osoitteista http://newsroom.cisco.com ja suomeksi www.cisco.fi.