Uusi MDS 9124 -tallennuskytkin sekä HP- ja IBM-yhteensopivia korttipalvelinkytkimiä:
Ciscon uutuudet tuovat helpompaa laajennettavuutta tallennusverkkoihin ja datakeskuksiin

Lehdistötiedote, 29.11.2006

Cisco on ilmoittanut julkistavansa uusia tallennuskytkimiä. Yhtiö tuo loppuvuodesta markkinoille Cisco MDS 9124 Multilayer Fabric Switch -kuitukanavakytkimen, joka tuo suuryritysten tallennusverkoissa käytettyjä ominaisuuksia kilpailukykyisin hinnoin kaikenkokoisten organisaatioiden ulottuville. Lisäksi ensi vuoden ensimmäisen neljänneksen aikana markkinoille tulevat Ciscon uudet HP- ja IBM-korttipalvelimiin integroituvat kuitukanavakytkimet, jotka puolestaan laajentavat Ciscon älykkäät tallennusverkon ominaisuudet datakeskuksissa yleistyviin korttipalvelimiin.

Cisco MDS 9124 Multilayer -kuitukanavakytkin tuo pienten ja keskisuurten yritysten saataville suurten organisaatioiden tallennusympäristöissä hyväksi havaittuja ominaisuuksia kuten virtuaalisen tallennusverkkotekniikan (VSAN), korkean käytettävyyden, joustavan laajennettavuuden sekä entistä tehokkaamman tietoturvan. Kytkin soveltuu käytettäväksi pk-yrityksissä, liiketoimintayksiköissä ja reunakytkimenä suuryritysten runkoverkoissa.

Kytkimen uusi asennusohjelmisto helpottaa huomattavasti tallennusverkon käyttöönottoa ja hallintaa. Kytkimen käyttöjärjestelmänä on Cisco SAN-OS uusin ominaisuuksin, jotka parantavat kytkinten välisten ISL-yhteyksien suorituskykyä ja vikasietoisuutta sekä tuovat parannettuja tietoturvaominaisuuksia vastaamaan lakien, säädösten ja standardien vaatimuksiin.

Cisco MDS 9124 Multilayer -kuitukanavakytkimessä on yhden räkkiyksikön sisällä 24 kuitukanavaporttia, joissa on neljän Gigabitin sekuntinopeus. Kytkimen peruskokoonpano sisältää kahdeksan aktivoitua porttia, ja asiakkaat voivat päivittää sen 16- tai 24-porttiseksi aktivointilisensseillä tarpeen mukaan. Tämän ansiosta Cisco MDS 9124 on joustava ratkaisu vaiheittain laajennettaviin tallennusverkkoihin. Kytkin on yhteensopiva koko Ciscon MDS 9000 -kytkinperheen kanssa.

Cisco MDS 9124 -kuitukytkintä tukevat kaikki tallennusalan tärkeimmät toimittajat. Sitä ovat ilmoittaneet myyvänsä Dell, EMC, Hitachi Data Systems, HP, IBM, Network Appliance, Sun Microsystems ja Xiotech.

Yhteistyötä HP:n ja IBM:n kanssa

Ciscon uusi, vuoden 2007 ensimmäisen neljänneksen aikana markkinoille tuleva kuitukanavakytkin integroituu HP BladeSystem c-Class- sekä IBM BladeCenter -korttipalvelimiin. Uusien integroitujen kytkinten avulla voidaan ottaa käyttöön päästä päähän Ciscon älykkäitä tallennusverkon ominaisuuksia kuten esimerkiksi virtuaalinen tallennusverkkotekniikka (VSAN), korkean tason tietoturva ja korkea käytettävyys.

Uuden kytkimen julkistuksen myötä Cisco tarjoaa datakeskusten korttipalvelimiin täyden valikoiman eri yhteyskäytäntöjä: Ethernet, Infiniband ja kuitukanava. Niiden avulla voidaan yhdistää IT-ympäristön ja liiketoiminnan tarpeita entistä joustavammin. Asiakkaat voivat hyödyntää yhteisiä provisiointi- ja hallintatyökaluja, yksinkertaistaa toimintaansa ja alentaa käyttökustannuksia.

"Korttipalvelimia hyödynnetään yhä enemmän palvelimien konsolidoinnissa, virrankulutuksen ja tilankäytön säästämisessä sekä datakeskusten provisioinnin ja hallinnan yksinkertaistamisessa. Cisco tarjoaa yhteneväiset provisiointi- ja hallintatyökalut aina datakeskusten ytimestä verkon reunoille. Visiomme on auttaa asiakkaita hallinnoimaan tietoliikenneverkkoa, laskentatehoa ja tallennusta koko datakeskusympäristössä päästä päähän", toteaa Ciscon datakeskusliiketoimintayksikön johtaja Ed Chapman.

Uusi kuitukanavakytkin hyödyntää Cisco SAN-OS -käyttöjärjestelmää ja on täysin yhteensopiva Cisco MDS 9000 -kytkinperheen kanssa. Uudet kytkimet ovat osa Ciscon datakeskusratkaisuja, joiden avulla voidaan rakentaa helposti laajennettavia, seuraavan sukupolven datakeskuksia.

Tuotekuvia löytyy osoitteesta: http://www.netprofile.fi/pressphotos/cisco

Lisätietoa:
Cisco Systems Finland Oy, puh. 0204 7061 Tekninen asiantuntija Lauri Toropainen lauri.toropainen@cisco.com

Cisco Systems, Inc. (NASDAQ: CSCO), maailman johtava internet-järjestelmien toimittaja, on jo 20 vuotta toiminut alan vastuullisena suunnannäyttäjänä tuottaen innovatiivisia avainteknologioita ja tuotteita. Tietoa Ciscosta löydät osoitteesta http://www.cisco.com ja http://www.cisco.fi ja viimeisimmät uutiset osoitteesta http://newsroom.cisco.com. Ciscon laitteet Euroopassa toimittaa Cisco Systems International BV, Cisco Systems, Inc.:in täysin omistama tytäryhtiö.