Tuoreita lisäyksiä Ciscon Catalyst-kytkinperheeseen sekä 10 Gbps Ethernet-verkoille että korttipalvelimiin: Cisco tuo lisää laajennettavuutta datakeskuksiin

26.09.2006

Cisco Systems on julkistanut uusia Cisco Catalyst -kytkinperheeseen kuuluvia ratkaisuja datakeskusten toiminnan tehostamiseen. Uudet tuotteet perustuvat Ciscon palvelukeskeiseen tietoverkkoarkkitehtuuriin (Service Oriented Network Architecture, SONA), joka tarjoaa polun kohti älykästä tietoverkkoa helpottamalla palvelin- sekä IT-resurssien ja verkon käyttöä läpi organisaation.

Nyt julkistettavia tuotteita ovat:

- Kahdeksanporttinen 10 gigabitin Ethernet -moduli Cisco Catalyst 6500 -sarjan kytkimiin. Uusi moduli on optimoitu datakeskuskäyttöön ja parantaa Cisco Catalyst 6500 -sarjan skaalautuvuutta, hallintaa ja vikasietoisuutta. Sen käyttö helpottaa tehopalvelinten keskittämistä sekä datakeskuksen runkoyhteyksien luontia, ja sitä käytetään korkean tiheyden 10 Gbps:n kapasiteettia vaativissa kohteissa.

- Cisco Catalyst Blade Switch 3040 Fujitsu Siemens PRIMERGY -sarjan korttipalvelimiin. Tämä kytkin tuo korttipalvelimiin lisää skaalautuvuutta ja auttaa yksinkertaistamaan datakeskuskokonaisuuksia. Uuden kytkimen myötä Cisco Catalyst Blade Switch 3000 -sarja tukee nyt Dellin, HP:n ja IBM:n palvelinten lisäksi myös Fujitsu Siemensin korttipalvelimia.

- Cisco Beyond, online-scripting-yhteisö. Embedded Event Manager (EEM) on Ciscon tiettyihin kytkinperheisiin integroitu laite- ja järjestelmänhallintateknologia. Uusi verkkoyhteisö Cisco Beyond tarjoaa Ciscon EEM-käyttäjille paikan, jossa jakaa ja ladata parhaita käytäntöjä tukevia EEM-skriptejä.

Suomessa uusi 8-porttinen 10 Gb Cisco Catalyst 6500 -sarjan moduli on saatavilla heti. Cisco Catalyst Blade Switch 3040 Fujitsu Siemens PRIMERGY -sarjan korttipalvelimiin on saatavilla lokakuun lopussa. Cisco Beyond -verkkoyhteisö on suunniteltu avattavaksi marraskuussa 2006 osoitteessa www.cisco.com.

Cisco on high-end-kytkinten kuten 10 gigabitin Ethernet-kytkinten markkinajohtaja. Tämän toteaa tuoreeltaan Dell'Oro Group -tutkimuslaitoksen raportti "Ethernet Vendor Total Table 2Q06". Cisco Catalyst 6500 -sarjan 4- ja 8- portin 10 Gbps -moduleita käytetään tyypillisesti datakeskuksissa, niiden reunalla sekä niiden välisissä runkoyhteyksissä.

Cisco Systems Finland Oy, puh. 0204 7061
tekninen asiantuntija Tomi Jalonen tomi.jalonen@cisco.com

Cisco Systems, Inc. (NASDAQ: CSCO), maailman johtava internet-järjestelmien toimittaja, on jo 20 vuotta toiminut alan vastuullisena suunnannäyttäjänä tuottaen innovatiivisia avainteknologioita ja tuotteita. Tietoa Ciscosta löydät osoitteesta http://www.cisco.com ja http://www.cisco.fi ja viimeisimmät uutiset osoitteesta http://newsroom.cisco.com. Ciscon laitteet Euroopassa toimittaa Cisco Systems International BV, Cisco Systems, Inc.:in täysin omistama tytäryhtiö.