15.02.2006

Cisco Security Management Suite -tietoturvan hallintaratkaisu tarjoaa paremman varatumisen tietoturvauhkiin, helpomman käytettävyyden ja paremman skaalautuvuuden

Cisco Systems julkisti uuden integroidun Cisco Security Management Suite -tietoturvan hallintaratkaisun, joka tarjoaa entistä paremman kokonaisuuden operatiiviselle tietoturvakäytäntöjen hallinnalle ja valvonnalle.

Cisco Security Management -tietoturvan hallintaratkaisuun kuuluu uusi Cisco Security Manager (CSM) -hallintaohjelmisto sekä uusi 4.2-ohjelmistoversio Cisco Security Monitoring, Analysis and Response System (MARS) -laitteelle. Kokonaisuus tarjoaa integroidut monitorointi- ja konfigurointimahdollisuudet tietoturvakäytännöille ja niihin liittyville valvontatiedoille. Sovellusten yhteentoimivuus auttaa tunnistamaan uhkia keskitetysti ja suojaamaan koko verkkoinfrastruktuuria. Cisco Security Management -tietoturvan hallintaratkaisu alentaa operatiivisia kustannuksia ja auttaa myös vähemmän kokeneita käyttäjiä suoriutumaan monimutkaisista ja laajoista tietoturvan hallintatehtävistä.

Cisco Security Manager tarjoaa yksinkertaistetun, joustavan ja yhtenäisen tietoturvan hallinnan läpi organisaation. Se antaa erilaisia näkymiä tietoturvan ja VPN-yhteyksien hallintaan joko laite-, tietoturvakäytäntö- tai topologiakohtaisesti tarpeiden mukaan.

Cisco Security MARS -laite kerää, yhdistää ja raportoi tietoturvatapahtumat sekä Ciscon että muiden toimittajien laitteista. CS-MARS kerää verkosta ja tietoturvalaitteista tapahtumia ja pystyy näitä tietoja yhdistelemällä havaitsemaan verkon ja tietoturvan häiriötilanteet. CS-MARS visualisoi häiriön kulun verkkotopologiassa ja tarjoaa korjausehdotuksia häriön poistamiseksi.

Cisco Systems Finland Oy, puh. 0204 7061
Sami Iivarinen, tietoliikenneasiantuntija, sami.iivarinen@cisco.com