11.4.2006

Cisco Application Control Engine Catalyst 6500 -sarjan kytkimiin parantaa keinoja sovellusten käyttöönottoon, toimintaan, suojaukseen ja hallintaan.

Cisco Systems julkisti seuraavan sukupolven sovellusoptimointiratkaisun, Cisco Application Control Engine (ACE) -ratkaisun, jolla on alan paras suoritusteho (jopa 16 gigabittiä sekunnissa), vankka monitasoinen tietoturva ja ainutlaatuiset virtuaalisointimahdollisuudet. Catalyst(R) 6500 -sarjan kytkimille tarkoitetussa ACE-monipalvelumoduulissa on monia uusia ominaisuuksia, joihin kuuluu virtualisointi jopa satoihin loogisiin osioihin, osiokohtainen resurssien allokointi, roolipohjainen käyttäjähallinta ja toimiva XML-hallintarajapinta (API). ACE myös yhdistää monia toimintoja kuten palvelimien kuormanjaon, SSL-kiihdytyksen ja sovellustason tietoturvan. Cisco ACE:n avulla it-osasto voi hallinnoida infrastruktuuria keskitetysti samalla kun se delegoi sovellushallinnan erillisille operatiivisille tiimeille. Cisco ACE myös yksinkertaistaa sovellusarkkitehtuureja, vähentää tarvittavia vaiheita sovellusten ja liiketoimintaratkaisujen yhteensovittamisessa sekä mahdollistaa siten sovellusten nopeamman käyttöönoton.

Cisco julkisti myös uuden sovellustietoturvaohjelmiston Application Velocity System (AVS) -erillislaitteelle, joka kiihdyttää sovellusten toimintaa ja parantaa niiden tietoturvaa. Uusi ohjelmisto toimii saumattomasti Cisco ACE:n kanssa ja mahdollistaa kaksisuuntaisen liikenteen tarkistuksen ja suojauksen eliminoiden näin sovellustason haavoittuvuuksia.

"Markkinajohtajina Cisco ja Oracle ovat työskennelleet läheisessä yhteistyössä vastatakseen asiakkaidensa uusimpiin sovellusten ja tietoverkkojen haasteisiin ja auttaakseen asiakkaitaan parantamaan liiketoimintansa tuottavuutta", sanoi johtaja Vijay Tella Oraclesta. "Cisco Application Control Engine (ACE) -palvelumoduuli Catalyst 6500 -sarjan kytkimiin parantaa Oracle Fusion Middleware 10g:n suorituskykyäja lisää siten asiakkaidemme liiketoiminnan tuottavuutta. Se tulee myös parantamaan Oraclen sovellustuotteiden suorituskykyä, kunhan saamme validointimme päätökseen."

ACE tuo paremman kontrollin sovellusinfrastruktuurin hallintaan

Hyödyntämällä Cisco ACE:n virtualisointiominaisuuksia it-päälliköt voivat luoda jopa 250 loogista laitetta, joita voidaan hallita ja käyttää erikseen. Cisco ACE tarjoaa roolipohjaiset käyttäjäprofiilit, jotka antavat it-päälliköille mahdollisuuden delegoida hallintatehtäviään hajautetuille it-tiimeille säilyttäen samalla sovelluskontrollin ja toimintaperiaatteiden keskitetyn hallinnan. ACE-moduulin avulla it-päälliköt voivat myös taata tietyt resurssitasot jokaiselle loogiselle osiolle ja soveltaa haluttuja toimintoja kullekin osiolle erikseen, muuttaa tai lisätä nopeasti sovelluksia, yksinkertaistaa topologioita, yhdistää resursseja ja vastata nopeasti liiketoiminnan tuomiin vaatimuksiin. Nämä yhdistetyt hyödyt vähentävät merkittävästi sovellusten käyttöönottoon ja hallintaan tarvittavaa aikaa.

"Application Control Engine -moduuli mahdollistaa palvelimien kuormanjaon ja liiketoimintasovellusten optimoinnin PSA Groupissa. Ottaen huomioon alan trendin sovelluspalveluiden keskittämistä kohti, ACE-moduuli antaa meille mahdollisuuden vaikuttaa tähän muutokseen tarjoamalla uutta toiminnallisuutta yhdessä riittävän suorituskyvyn kanssa.", sanoo Benjamin Daussin PSA Peugeot-Citroënilta.

"Cisco Application Control Engine -moduuli auttaa asiakkaitamme parantamaan entisestään SAP-ympäristöjensä nopeutta ja suorituskykyä mukaan lukien sovellusten käyttöä WAN-verkon yli sijaitsevista etäpisteistä", sanoi johtaja Gordon Simpson SAP:ilta. "Tekemällä yhteistyötä Ciscon kanssa heidän sovellusoptimointiratkaisuissaan ja palvelukeskeisen verkon palveluissa  pyrimme parantamaan tietoverkon sovellustietoisuutta it-arkkitehtuurissa ja sitä kautta tarjoamaan vahvemman ja tehokkaamman kehyksen asiakkaan liiketoimintaprosesseihin."

Alan johtava suorituskyky sovellusoptimointiin

Cisco ACE ja päivitetty Cisco AVS -ohjelmisto tuovat yhdessä alan johtavan suorituskyvyn sovellusoptimointiin. Ratkaisu tuo kahdesta viiteen kertaa lyhyemmät vasteajat verrattuna muihin markkinoilla oleviin johtaviin ratkaisuihin. Cisco ACE asettaa alalle uuden rajapyykin tarjoamalla läpäisykykyä joko 4, 8 tai 16 gigabittiä sekunnissa ja jopa 345 000 yhteyttä sekunnissa. Useita ACE-moduuleja voidaan hyödyntää samassa Catalyst 6500 -rungossa ja näin saavuttaa vielä parempi suorituskyky. Lisäksi ACE tarjoaa kattavat vikasietoisuus- ja kahdennusominaisuudet joko loogisten osioiden välillä, yhden rungon sisällä, kahden rungon välillä saman datakeskuksen sisällä tai jopa datakeskusten välillä.

"Netflixillä on 4.2 miljoonaa asiakasta jotka vierailevat kotisivullamme ja vuokraavat 7 miljoonaa DVD:tä viikossa 55 000 vaihtoehdon joukosta, lisäävät omat arvostelunsa olemassa olevien miljardin arvostelun joukkoon, tarkistavat tilauksensa tilan ja katsovat tuhansia elokuvatrailereita. Koska kotisivumme Netflix.com on ensisijainen rajapinta asiakkaisiimme, on kriittistä että sovellusratkaisumme mahdollistaa lisääntyvän kuormituksen tarjoten silti katkeamatonta palvelua", sanoo Ken Florance, it-palveluiden johtaja Netflixillä. "Cisco Application Control Engine mahdollistaa suorituskyvyn skaalautuvuuden Netflix-sovellusratkaisulle auttaen meitä pitämään paikkamme maailman suurimpana on-line DVD -vuokrausyrityksenä ja pitämään kotisivumme ykkösenä myös asiakastyytyväisyydessä".

Monitasoinen sovellusten tietoturva

Cisco ACE yhdessä AVS-ohjelmiston kanssa tarjoaa rikkaan ja monitasoisen sovellustason tietoturvan alati lisääntyviä hyökkäyksiä vastaan ja siten suojelee yrityksen verkossa olevaa tietoa. Monitasoiseen tietoturvaan kuuluu mm. kaksisuuntainen liikenteen suojaus, tehokas tarkistus ja suodatus sekä yleisten protokollien fix-up-tuki. Koska yksi nykyaikaisen sovellustietoturvan tärkeimmistä osa-alueista on nopeus, ACE tarjoaa ensimmäisen rautapohjaisen protokollatarkistuksen ja kontrollitoiminteen, joka integroituna sovellusoptimointiin tukee jopa miljoonaa NAT-osoitekäännöstä sekä  ja 256 000 pääsylistamerkintää.

Vähemmän laitteita ja ensiluokkainen hallinta

Cisco ACE yksinkertaistaa sovellusinfrastruktuuria yhdistämällä monen erillislaitteen tarjoamat palvelut yhden moduulin sisään mukaan lukien palvelimien kuormanjako-, SSL-kiihdytys-, tietoturva- ja sovellusoptimointipalvelut. Cisco ACE integroituu Cisco Catalyst 6500 -sarjan kytkinten kanssa,  minkä ansiosta yritykset ja palveluntarjoajat voivat helposti ja kustannustehokkaasti hyödyntää runkoverkkoaan ja verkon virtualisointimahdollisuuksia parantaen sovellusten suorituskykyä WAN-verkossa. Cisco ACE mahdollistaa yrityksille tilasäästöjä sekä alentaa datakeskusten virrankulutusta. ACE-palvelumoduuli on lisä Catalys 6500 -sarjan kasvavaan palvelumoduulien tuotevalikoimaan, johon kuuluu tällä hetkellä esim. palomuuri-, VPN- ja WLAN-moduulit.

Cisco ACE -moduulia voidaan hallita yksinkertaisesti käyttämällä joko graafista Cisco Application Networking Manager -ohjelmistoa, CLI-pohjaista komentotason hallintaa tai XML-pohjaista API-rajapintaa.

Cisco Systems Finland Oy, puhelin 0204 7061

Lauri Toropainen, tietoliikenneasiantuntija, lauri.toropainen@cisco.com, gsm. 040 542 1860

Tomi Jalonen, tietoliikenneasiantuntija, tomi.jalonen@cisco.com, gsm. 040 777 7322

Cisco Systems, Inc. (NASDAQ: CSCO), maailman johtava internet-järjestelmien toimittaja, on jo 20 vuotta toiminut alan vastuullisena suunnannäyttäjänä tuottaen innovatiivisia avainteknologioita ja tuotteita. Tietoa Ciscosta löydät osoitteesta http://www.cisco.com ja http://www.cisco.fi ja viimeisimmät uutiset osoitteesta http://newsroom.cisco.com. Ciscon laitteet Euroopassa toimittaa Cisco Systems International BV, Cisco Systems, Inc.:in täysin omistama tytäryhtiö.