21.08.2006

Cisco Systems ilmoitti ostavansa yksityisesti omistetun Arroyo Video Solutionsin, joka on johtava ohjelmisto- ja teknologiatoimittaja uuden sukupolven tilauspohjaisten televisio-, video- ja viihdepalveluiden tuotantojärjestelmiin. Kauppa vahvistaa Ciscon "Anything-On-Demand" -ratkaisua kaapeli-, mobiili- ja laajakaistaverkkojen palveluntarjoajille. Yhdessä hiljattain tehdyn Scientific-Atlanta yritysoston myötä Cisco voi tarjota nyt erittäin kattavat videopalveluiden ratkaisut.

Arroyon ratkaisut tarjoavat on-demand-videopalveluiden tuotantojärjestelmiin erinomaista skaalautuvuutta, korkeaa käytettävyyttä sekä helppoa järjestelmän hallintaa. Arroyon teknologian ja ratkaisuiden integrointi Ciscon IP-NGN (Next Generation Network) -arkkitehtuuriin auttaa teleoperaattoreita ja palveluntarjoajia uuden liiketoiminnan kehittämiseen verkon välityksellä yhä laajenevaan valikoimaan erilaisia päätelaitteita nopeasti kehittyvällä video-, viihde- ja interaktiivisten sisältöpalvelujen markkinalla.

Cisco Systems, Inc. (NASDAQ: CSCO), maailman johtava internet-järjestelmien toimittaja, on jo 20 vuotta toiminut alan vastuullisena suunnannäyttäjänä tuottaen innovatiivisia avainteknologioita ja tuotteita. Tietoa Ciscosta löydät osoitteesta http://www.cisco.com ja http://www.cisco.fi ja viimeisimmät uutiset osoitteesta http://newsroom.cisco.com . Ciscon laitteet Euroopassa toimittaa Cisco Systems International BV, Cisco Systems, Inc.:in täysin omistama tytäryhtiö.