10.5.2006

Cisco Systems Inc. (NASDAQ: CSCO) julkisti 29.4.2006 päättyneen kolmannen vuosineljänneksen tuloksen tilikaudelta 2006. Ciscon liikevaihto kolmannella vuosineljänneksellä oli 7,3 miljardia dollaria, kun se tilikauden 2005 vastaavalla neljänneksellä oli 6,2 miljardia dollaria. Tilikauden 2006 toisella vuosineljänneksellä liikevaihto oli 6,6 miljardia dollaria. Cisco saattoi 24.2.2006 päätökseen Scientific-Atlanta, Inc. -yritysoston, joka lisäsi kolmannen vuosineljänneksen liikevaihtoa 407 miljoonalla dollarilla.

Yhtiön tilikauden 2006 kolmannen vuosineljänneksen nettotulos (GAAP) oli 1,4 miljardia dollaria eli 0,22 dollaria osakkeelta, joka pitää sisällään osakepohjaisista kompensaatioista aiheutuneet kulut, 188 miljoonaa dollaria eli 0,03 dollaria osakkeelta. Osakepohjaisen kompensaation kuluja ei ole sisällytetty nettotulostietoihin ennen tilivuotta 2006. Aiemmin lisätietoina kerrotut, nykyisten säännösten mukaiset tiedot huomioon ottaen, tilikauden 2005 kolmannen vuosineljänneksen nettotulos oli 1,2 miljardia dollaria eli 0,18 dollaria osakkeelta. Nettotulos (GAAP) tilikauden 2006 toisella vuosineljänneksellä oli 1,4 miljardia eli 0,22 dollaria osakkeelta, joka pitää sisällään osakepohjaisista kompensaatioista aiheutuneet kulut, 188 miljoonaa dollaria eli 0,03 dollaria osakkeelta. Tilikauden 2005 kolmannen vuosineljänneksen nettotulos (GAAP), joka ei pitänyt sisällään osakepohjaisista kompensaatioista aiheutuneita kuluja, oli 1,4 miljardia eli 0,21 dollaria osakkeelta.

Nettotulos (non-GAAP) oli tilikauden 2006 kolmannella vuosineljänneksellä 1,8 miljardia dollaria eli 0,29 dollaria osakkeelta, kun se tilikauden 2005 vastaavalla neljänneksellä oli 1,5 miljardia dollaria eli 0,23 dollaria osakkeelta ja tilikauden 2006 toisella vuosineljänneksellä 1,6 miljardia dollaria eli 0,26 dollaria osakkeelta.

Tilikauden 2006 ensimmäisen yhdeksän kuukauden liikevaihto oli 20,5 miljardia, kun se vuonna 2005 vastaavalla ajanjaksolla oli 18,2 miljardia dollaria.

Yhtiön tilikauden 2006 kolmannen vuosineljänneksen aikana Cisco vei päätökseen yrityskaupat aiemmin mainitusta Scientific-Atlanta, Inc.:sta sekä SyPixx Networks, Inc.:sta.

”Ciscon kolmannella vuosineljänneksellä tilauskanta oli vahva ja teimme hyvän osakekohtaisen tuloksen”, sanoo Cisco Systemsin pääjohtaja John Chambers. ”Näimme useita kohokohtia tällä neljänneksellä, erityisesti kasvussa USA:n markkinoilla sekä voimakkaasti kasvavilla markkina-alueilla. Jatkoimme vahvaa kehitystä commercial-markkinasegmentissä ja uusissa teknologioissa sekä tasapainoista suoritusta useimmissa päätuotekategorioissa.”

”Teknologiateollisuus määritellään uudelleen, kun äly siirtyy tietoverkkoihin”, Chambers jatkaa. ”Tietoverkosta ei ole tulossa ohjaava tekijä vain IT:lle, vaan se ohjaa kaikkia kommunikaation muotoja. Cisco ennakoi tätä kehitystä jo vuosia sitten ja tänään näemme investointiemme tuomat edut. Me uskomme, että Cisco on ainutlaatuisessa roolissa IT:n ja viestinnän tulevaisuuden kehityksessä.”

Lisämateriaalia ja alkuperäinen englanninkielinen tiedote osoitteessa:

Cisco Systems, Inc. (NASDAQ: CSCO), maailman johtava internet-järjestelmien toimittaja, on jo 20 vuotta toiminut alan vastuullisena suunnannäyttäjänä tuottaen innovatiivisia avainteknologioita ja tuotteita. Tietoa Ciscosta löydät osoitteesta http://www.cisco.com ja http://www.cisco.fi ja viimeisimmät uutiset osoitteesta http://newsroom.cisco.com . Ciscon laitteet Euroopassa toimittaa Cisco Systems International BV, Cisco Systems, Inc.:in täysin omistama tytäryhtiö.