16.2.2005

Uusin vaihe painottaa mukautuvaa puolustautumista kaikkialla verkossa

Cisco Systems esittelee uuden vaiheen vastustuskykyisiin verkkoihin perustuvassa tietoturvastrategiassaan. Uusi Adaptive Threat Defense (ATD) -vaihe vähentää verkon tietoturvariskejä mukautumalla dynaamisesti useisiin kerroksiin, mahdollistaen paremman verkkoliikenteen sekä päätelaitteiden, käyttäjien ja sovellusten valvonnan. ATD:n avulla voidaan myös yksinkertaistaa käytössä olevia arkkitehtuureja ja alentaa niiden käyttökustannuksia. Tämä uudenlainen lähestymistapa yhdistää eri tietoturvaominaisuudet, kerrosten älykkyyden, sovellusten suojauksen, verkon toiminnan ohjauksen ja uhkien torjunnan yhdeksi kattavaksi ratkaisuksi. ATD on merkittävä edistysaskel Ciscon vastustuskykyisten verkkojen tietoturvastrategiassa, joka auttaa asiakkaita vahvistamaan omia liikentoimintajärjestelmiään.

Vastustuskykyisten verkkojen strategian ensimmäinen vaihe keskittyi verkkoon integroituun tietoturvaan, yhdistäen IP-pakettien välittämisen ja tietoturvateknologiat. Seuraavassa vaiheessa Cisco aloitti Network Admission Control (NAC) -ohjelman, joka ensimmäisenä koko alan käsittävänä ohjelmana lisää verkon kykyä tunnistaa ja estää tietoturvaongelmia sekä mukautua niihin.

"Tämänpäiväinen julkistus on osa Ciscon sitoutumista tarjota entistä turvallisempi tuotevalikoima kansainvälisten yritysten kehittyviin tarpeisiin – näiden käynnistysvaiheen arkkitehtuuritarpeista pitkäaikaisten verkkoinvestointien suojaukseen asti", sanoi John Chambers, Cisco Systemsin pääjohtaja.

ATD:n keskeiset komponentit kattavat koordinoidun uhkien vähentämisen Anti-X –suojauksella, sovellusten tietoturvan, verkon valvonnan sekä hyökkäysten torjunnan. Cisco jatkaa vastustuskykyisten verkkojen tietoturvastrategiaa laajentamalla tuotevalikoimaansa näille alueille.

• Anti-X-suojaus: Torjuu uhkia yhdistämällä verkkoliikenteen ja sen sisällön tietoturvapalvelut. Ydinalueina tietoturvan valvonnassa ovat palomuurit, tunkeutumisen estojärjestelmät (Intrusion Prevention System IPS), verkon poikkeavuuksien havaitseminen, hajautettujen palvelunestohyökkäyksien esto (Distributed Denial of Service DDoS) täydennettynä sovellustason palveluilla kuten verkon virustorjunta, vakoiluohjelmien torjunta ja www-osoitteiden suodattaminen. Tämä yhdistelmä tuo tarkan liikenteen valvonnan verkon olennaisiin pisteisiin, joissa voidaan estää haitallisen liikenteen leviäminen verkossa.
  • Sovellusten tietoturva: Kriittisten liiketoimintasovellusten suojaus pääsynhallinnalla, sovellusten oikeanlaisen toiminnan valvonta, web-sovellusten valvonta ja transaktioiden suojaus.
  • Verkon valvonta: Verkon älykkyys ja tietoturvateknologioiden virtualisointi tekee mahdolliseksi kerroksittaisen tarkastamisen ja korreloinnin. Tämän avulla voidaan valvoa ja auttaa suojaamaan mitä tahansa verkon osaa tai palvelua. Esimerkkinä tästä on Voice over IP (VoIP), jonka riskejä voidaan aktiivisesti hallita ja vähentää.

Edellä mainitut tietoturvaratkaisut tarjoavat kaikkialla toimivan, kerroksittaisen suojauksen ja aiempaa paremman käyttötehokkuuden. Näihin alueisiin liittyen Cisco julkistaa tänään yli 10 uutta tuotetta ja teknologiainnovaatiota.

"ATD perustuu Ciscon näkemykseen vastustuskykyisistä verkoista, mikä antaa asiakkaille kouriintuntuvia tietoturvahyötyjä. Ciscon ratkaisu tarjoaa luotettavaa ja tehokasta tietoturvaa", sanoi pääanalyytikko Joel Conover Current Analysis'istä. "Asiakkaat saavat paremman suojan liiketoiminnassa tärkeille sovelluksille eikä IT-henkilökunnan tarvitse enää aiemman lailla puuttua sovellusten toimintaan."

Cisco Systems Finland Oy
Tietoliikenneasiantuntija
Sami Iivarinen
sami.iivarinen@cisco.com

Cisco Systems, Inc. (NASDAQ: CSCO), maailman johtava internet-järjestelmien toimittaja, on jo 20 vuotta toiminut alan vastuullisena suunnannäyttäjänä tuottaen innovatiivisia avainteknologioita ja tuotteita. Tietoa Ciscosta löydät osoitteesta http://www.cisco.com ja http://www.cisco.fi ja viimeisimmät uutiset osoitteesta http://newsroom.cisco.com. Ciscon laitteet Euroopassa toimittaa Cisco Systems International BV, Cisco Systems, Inc.:in täysin omistama tytäryhtiö.