14.06.2005

Norman sovittaa yhteistyössä Cisco Systemsin kanssa Norman:in virustorjuntaratkaisut yhteensopiviksi Ciscon Network Admission Control (NAC) –ohjelman kanssa. Ohjelman avulla saavutetaan turvallisempi verkkorakenne, jossa ainoastaan sovittuja tietoturvaperiaatteita noudattavat päätelaitteet päästetään yrityksen verkkoon.

Norman:in virustorjuntaratkaisuihin integroidaan Ciscon Trust Agent (CTA) -teknologia, joka valvoo kaikkien verkon päätelaitteiden turvallisuustilaa. Jos päätelaitteen profiili ei vastaa määriteltyjä pääsyvaatimuksia, päätelaite ohjataan karanteeniin ja sen pääsy verkkoon estetään. Vaihtoehtoisesti päätelaitteen turvallisuus päivitetään määritetylle tasolle, jonka jälkeen se päästetään verkkoon.

Norman-virustorjuntaratkaisut yhdessä Ciscon vastustuskykyisen verkkoratkaisun kanssa parantavat asiakkaiden tietoturvaa ja alentavat haittaohjelmien aiheuttamia riskejä ja kustannuksia. Yli 1.000 uutta virusta pyrkii hyödyntämään verkon haavoittuvuuksia päivittäin. Sen takia on erittäin tärkeää, että päätelaitteissa on viimeisimmät turvapäivitykset ja että järjestelmää valvotaan tehokkaasti.

- Markkinoilla on jatkuva tarve työkaluille, joilla suojataan verkko- ja päätelaitteet viruksilta ja madoilta. Cisco perusti Network Admission Control –ohjelman varmistaakseen sen, että palvelimissa ja työasemissa on viimeisimmät virusmääritepäivitykset ennen kuin ne päästetään verkkoon. Olemme tyytyväisiä, että Norman yhtenä johtavista virustorjuntayhtiöistä osallistuu ohjelmaamme, kommentoi tietoliikenneasiantuntija Sami Iivarinen, Cisco Systems Finland Oy:stä.

- Ciscon ratkaisuja käyttävät lukuisat suuryritykset, Internet-palveluntarjoajat (ISP), pankit ja muut vastaavat organisaatiot. Asiakkaamme haluavat omaa tietoturvaansa edistäviä valvontamekanismeja. Norman:in mielestä tämä yhteistyö ja ratkaisumalli tarjoavat merkittäviä parannuksia Ciscon verkkoratkaisuja käyttävien asiakkaiden tietoturvaan, kertoo Norman Ibas Oy:n toimitusjohtaja Jyri Pohja.

NAC-tuki sisällytetään osaksi Norman Virus Control -virustorjuntaohjelmia. Nykyiset Norman-käyttäjät saavat NAC-tuen päivityksenä käytössään oleviin ratkaisuihin.

Toimitusjohtaja Jyri Pohja, Norman Ibas Oy, puh. (09) 2727 210, jyri.pohja@norman-ibas.fi
Tietoliikenneasiantuntija Sami Iivarinen, Cisco Systems Finland Oy, puh. 0204 7061, sami.iivarinen@cisco.com

Norman
Norman ASA on yksi maailman johtavista tietoturvayhtiöistä. Se kehittää ja myy virustorjuntatuotteita, henkilökohtaisia palomuureja sekä roskapostin ja vakoiluohjelmien torjuntaratkaisuja. Norman Sandbox-teknologia tunnetaan tien näyttäjänä ennakoivan virustorjunnan kehittämisessä. Yhtiön ensisijainen kohderyhmä ovat PK-yritykset. Norman Ibas Oy on Norman:in edustaja Suomessa. Lisätietoa: www.norman.fi

Cisco Systems, Inc.
Cisco Systems, Inc. (NASDAQ: CSCO), maailman johtava internet-järjestelmien toimittaja, on jo 20 vuotta toiminut alan vastuullisena suunnannäyttäjänä tuottaen innovatiivisia avainteknologioita ja tuotteita. Tietoa Ciscosta löydät osoitteesta http://www.cisco.com  ja http://www.cisco.fi  ja viimeisimmät uutiset osoitteesta http://newsroom.cisco.com. Ciscon laitteet Euroopassa toimittaa Cisco Systems International BV, Cisco Systems, Inc.:in täysin omistama tytäryhtiö.