13.10.2005

Cisco Systems on eilen julkistanut laajentavansa ratkaisujensa yhteistoiminnallisuutta Nokian uusien E-sarjan päätelaitteiden kanssa. Ciscon IP Communications ja Unified Wireless Network -ratkaisujen tärkeimmät toiminnallisuudet kattavat nyt Nokian vasta julkistetut, Series 60-3rd edition -ohjelmistoalustalla toimivat päätelaitteet.

Yhteistyössä Ciscon kanssa Nokia integroi päätelaitteisiinsa Cisco Compatible Extensions
-langattoman WLAN-lähiverkon päätelaiteominaisuudet, sekä liittää päätelaitteidensa käyttöliittymän Ciscon IP Communications -ohjelmistoon. Tämä ansiosta Nokian E-sarjan älypuhelimet, kuten Nokia E60, Nokia E61 ja Nokia E70, pystyvät hyödyntämään täysmittaisesti Ciscon markkinoiden johtavia IP-viestintäratkaisuja, tietoturvaominaisuuksia, langattomuutta, palvelunlaatua ja verkonhallintaa. Yhteistyön tuloksena uudet ratkaisut tehostavat yritysten ja liikkuvien työntekijöiden tavoitettavuutta, tuottavuutta ja kustannustehokkuutta, tarjoten tietoturvallisen pääsyn laajaan valikoimaan IP-pohjaisia viestintä- ja yhteistyösovelluksia.

”Yhdistämällä Nokian ja Ciscon osaamisen voimme tarjota asiakkaillemme mahdollisuudet sekä kiinteän että langattoman verkon parhaiden ominaisuuksien hyödyntämiseen. Tämän päivän liiketoiminta vaatii, että työntekijöillä on mahdollisuus työskennellä missä haluavat”, sanoo Nokian Enterprise Voice Solutions -yksikön johtaja Jaakko Olkkonen.

Nokian E-sarja tukee useita Ciscon CallManager- ja CallManager Express -ohjelmistojen toiminnallisuuksia, kuten puhelun siirto, pikavalinta, usean yhteyden hallinta ja neuvottelutoiminto. E-sarjan puhelimet tarjoavat käyttäjille erittäin tietoturvallisen pääsyn sähköpostiin, intranetiin ja tuottavuutta parantaviin sovellutuksiin, kuten Unified Messaging
-sanomanvälitys, kalenteri ja älykäs puheluiden reititys.

E-sarjan älypuhelimien esittely on jatkoa Nokian toiminnalle Cisco Compatible Extensions
-ohjelmassa, ja mahdollistaa Nokian matkapuhelinten saumattoman käytön Cisco Unified Wireless Network -ratkaisun kanssa. Nokian uudet puhelimet ovat yhteensopivat Ciscon IP-viestintäratkaisujen kanssa langattomissa lähiverkoissa (WLAN).

”Nokian E-sarjan älypuhelimet hyödyntävät Ciscon tuotekehitystä, tarjoten käyttäjille parhaan mahdollisen langattoman verkon toiminnallisuuden,” kertoo Ciscon langattomista verkkoratkaisuista vastaava johtaja Brett Galloway.

”Cisco ja Nokia auttavat yrityksiä parantamaan henkilöstönsä tuottavuutta sekä hallitsemaan käyttökustannuksiaan yhdistämällä kiinteä ja langaton verkko. Nokian eilen julkistamien, yrityskäyttöön suunnattujen älypuhelimien ja Ciscon syyskuussa julkistaman Mobile Connect
-ratkaisun avulla kehitämme jatkuvasti työntekijöiden liikkuvuutta ja tavoitettavuutta parantavia ratkaisuja kaikenkokoisille yrityksille”, kertoo Ciscon IP-viestintäyksikön johtaja Barry O’Sullivan.

Ciscon Mobile Connect -ratkaisu tarjoaa Ciscon CallManager-ohjelmiston käyttäjille ”yhden numeron tavoitettavuuden”, eli mobiilien päätelaitteiden käytön kaikissa yrityspuheluissa, päätelaitteen ollessa gsm-verkossa. Ratkaisu täydentää ja laajentaa Nokian älypuhelinten toimintaa yrityksen langattomassa lähiverkossa (WLAN). Cisco Mobile Connect -ratkaisun avulla Cisco CallManager -ohjelmistoa käyttävät työtekijä voi keskittää kaikki yrityspuhelunsa yhteen IP-puhelinnumeroon, joka toimii matka-, pöytä- ja IP-puhelimissa. Tämä lisää työntekijöiden tavoitettavuutta.

Cisco Systems Finland Oy, puh. 0204 7061
Jukka Nurmi, tietoliikenneasiantuntija, jukka.nurmi@cisco.com
Olli Barsk, Business Development Manager, olli.barsk@cisco.com

Cisco Systems, Inc. (NASDAQ: CSCO), maailman johtava internet-järjestelmien toimittaja, on jo 20 vuotta toiminut alan vastuullisena suunnannäyttäjänä tuottaen innovatiivisia avainteknologioita ja tuotteita. Tietoa Ciscosta löydät osoitteesta http://www.cisco.com ja http://www.cisco.fi ja viimeisimmät uutiset osoitteesta http://newsroom.cisco.com. Ciscon laitteet Euroopassa toimittaa Cisco Systems International BV, Cisco Systems, Inc.:in täysin omistama tytäryhtiö.