11.1.2005

Linksys® on tehnyt sopimuksen GNT:n kanssa langattomien ja Ethernet-verkkotuotteidensa jakelusta Ruotsissa ja Suomessa. Linksys on johtava kuluttajille, kotitoimistoille sekä pienyrityksille suunniteltujen laajakaista-, langattomien ja verkkolaitteiden toimittaja ja osa Cisco Systems Inc:iä. GNT toimii jo tällä hetkellä Linksysin jakelijana Baltian maissa.

GNT:stä on tullut yhdessä vuodessa Ruotsin viidenneksi suurin tukkuri. Sen varastotoiminnot ovat erittäin pitkälle automatisoituja, mikä mahdollistaa suurten toimitusmäärien käsittelyn ja takaa toimitusten luotettavuuden. Yhteistyösopimus antaa Linksysille mahdollisuuden osallistua GNT:n koulutus- ja markkinointiohjelmiin ja hyötyä yrityksen myyntihenkilöstön antamasta tuesta Suomessa ja Ruotsissa.

"Odotamme paljon yhteistyöltä GNT:n kanssa. GNT on aktiivinen, nopeasti kasvava yritys, jolla on erittäin tehokas logistiikkajärjestelmä. GNT:llä on verkostossaan huomattava määrä sekä kuluttajamarkkinoihin että pk-yritysasiakkaisiin keskittyviä jälleenmyyjiä, jotka hyötyvät lisäarvoa tuottavasta Linksys VAR -ohjelmastamme. Molemmat sektorit kytkeytyvät erinomaisesti Linksysin strategiaan", sanoo Linksysin Pohjois-Euroopan liiketoiminnasta vastaava aluepäällikkö Ralf Labeda.

"GNT:n ja Linksysin yhteistyöllä on hienot kehittymismahdollisuudet. Vähittäiskaupan parissa työskenteleviä jälleenmyyjiä palveleva organisaatiomme sekä markkinointipanostuksemme tukevat hyvin Linksysin tavoitteita", kertoo GNT Sweden AB:n johtaja Christian Svärd.

"GNT tunnetaan vahvasta käytännön osaamisestaan niin vähittäiskaupan valikoimiin sopivien kuin laajoihin yritysjärjestelmiin tarkoitettujen tuotteidenkin osalta. Ainutlaatuinen palvelukonseptimme täydentää erinomaisesti Linksysin innovatiivista tuotelinjaa, ja odotammekin Linksysin kanssa tehtävän yhteistyön lisäävän myyntiä Pohjoismaissa", GNT Finlandin tuotemarkkinointijohtaja Mika Nurminen lisää.

Esimerkkinä GNT:n kautta heti saatavilla olevista uusista tuotteista on Linksysin kotiviihde-elektroniikka, esimerkiksi Wireless-B-mediasovitin ja Wireless-G-internetvideokamera. Wireless-B-mediasovitin on pienikokoinen laite, jonka avulla käyttäjät voivat katsella langattomasti tv-ruudulta PC:lle tallennettuja digikuvia sekä kuunnella stereoista PC:lle tallennettua musiikkia. Wireless-G-internetvideokameran avulla niin kotia kuin toimistoakin voidaan valvoa langattomasti web-selaimen kautta kaikkialta maailmassa.

Linksys SRW224 on puolestaan uusi lisäys pienyrityksille tarkoitettujen Ethernet-kytkimien tuoteperheeseen. Se sisältää 24 kappaletta 10/100-nopeuksisia portteja, yhden 1000BaseTX-gigabittiportin sekä mini-GBIC-laajennusportin. Laite sopii yrityksille, jotka haluavat helposti konfiguroida ja hallita lähiverkkoaan, hyödyntää nopeita gigabitin verkkoyhteyksiä ja poistaa tietoliikenteen pullonkauloja.

Linksysin tuotevalikoima kattaa maailman johtavat 802.11 Wireless-B- ja Wireless-G lähiverkko- ja reititinratkaisut, kytkimet, tukiasemat ja uutuutena langattomaan kotiin suunnitellut multimedialaitteet. Linksys tarjoaa myös laajan valikoiman Ethernet- ja Gigabit-kytkimiä, verkkosovittimia, tulostuspalvelimia, verkkotallennuslaitteita sekä KVM- ja USB-laitteita.

GNT

GNT on Pohjoismaissa ja Baltian maissa toimiva tukkukonserni, joka on keskittynyt IT-tuotteisiin, kodin- ja viihde-elektroniikkaan sekä niihin liittyviin palveluihin. Yrityksen pääkonttori sijaitsee Tampereella. GNT:n tavoitteena on tarjota markkinoiden parhaita IT- ja logistiikkaratkaisuja, joiden avulla se voi luoda koko jakeluketjuun merkittävää lisäarvoa. Sähköinen liiketoiminta kattaa tällä hetkellä yrityksen toiminnasta yli 70 prosenttia. Yrityksellä on toimipisteet Suomessa, Ruotsissa, Virossa, Latviassa ja Liettuassa.

GNT on perustettu 1995, ja aloitti täysimittaisen toiminnan Ruotsissa vuoden 2003 puolivälissä. GNT:n yhteistyökumppaneille tarjotaan luotettavien toimitusten ja kilpailukykyisten hintojen ohella myös lisäarvoa: palveluja ja helppoa saatavuutta. Toimitusten täsmällisyyden takaavat täysin automatisoituun logistiikkakeskukseen tehdyt laajat investoinnit.

GNT edustaa yli 50 toimittajaa. Yhtiöllä on noin 550 työntekijää ja sen vuoden 2003 liikevaihto oli 532,7 miljoonaa euroa. GNT on Suomen ja Baltian suurin tukkuri ja GNT Sweden AB:stä on yhdessä vuodessa tullut Ruotsin viidenneksi suurin tukkuri. Lisätietoja saa osoitteista www.gnt.fi, www.gnt.se.

Linksys

Vuonna 1988 perustettu, Cisco Systems Inc. -konserniin (NASDAQ: CSCO) kuuluva Linksys® on maailman johtava langattomien ja Ethernet-verkkolaitteiden toimittaja niin kuluttaja- kuin pientoimisto/kotitoimistomarkkinoillakin. Linksysin tavoitteena on tehdä verkossa toimiminen asiakkaille helpoksi ja kustannustehokkaaksi tarjoamalla innovatiivisia, edistyksellisiä tuotteita, jotka integroituvat saumattomasti monenlaisiin laitteisiin ja sovelluksiin. Linksys tarjoaa kaikille asiakkailleen ilmaisen tuotetuen. Lisätietoja Linksysin Internet-sivustolta osoitteesta www.linksys.com.

Linksys is a registered trademark or trademark of Cisco Systems, Inc. and/or its affiliates in the U.S. and certain other countries. Other brands and products are trademarks or registered trademarks of their respective holders. Copyright © 2004 Cisco Systems, Inc. All rights reserved.