06.10.2005

Cisco Systems on ylittänyt puolen miljoonan myydyn monipalvelureitittimen (Intergrated Services Router, ISR) rajan. Rajan ylittänyt reititintoimitus tehtiin yhdysvaltalaiselle Pep Boysille, autoalan jälleenmyynti- ja palveluketjulle. Pep Boys hankki lähes 600 vähittäismyymäläänsä Cisco 2811 -monipalvelureitittimet tehostamaan palveluitaan ja parantamaan niiden tietoturvaa. 500 000 miljoonan myydyn laitteen raja ylitettiin vajaa vuosi laitteen markkinoille tuonnin jälkeen.

ISR-monipalvelureitittimien nopea leviäminen osoittaa organisaatioiden tarvitsevan ratkaisua, jonka avulla voidaan tarjota korkealaatuisia puhe- ja datapohjaisia palveluita tietoturvallisesti, sekä kiinteissä että langattomissa verkoissa. Organisaatiot haluavat myös verkon mahdollistavan entistä paremman palvelun sekä vastaavan tulevaisuuden vaatimuksiin.

“ISR-monipalvelureititinperheen tuotteilla on ollut valtava kysyntä. Uusien Cisco reitittimien avulla sekä käyttöönottokustannukset että -ajat ovat lyhentyneet jopa 40-50 prosenttia. Myimme 100 000 reititintä ensimmäisen puolen vuoden aikana laitteen esittelystä, ja puolen miljoonan rajan ylitimme seuraavan kuuden kuukauden aikana. Asiakkaita on useilta eri toimialoilta, kuten muun muassa vähittäiskauppa, terveydenhuolto, kiinteistövälitys, rahoitus, koulutus sekä julkinen hallinto. Vahva kysyntä on vahvistanut edelleen Ciscon asemaa maailman johtavana reititintoimittajana”, kertoo Ciscon Access -liiketoimintayksikön johtaja Ian Pennell.

Cisco Systems Finland Oy, puh. 0204 7061
Reijo Mäkipää, tietoliikenneasiantuntija, reijo.makipaa@cisco.com

Cisco Systems, Inc. (NASDAQ: CSCO), maailman johtava internet-järjestelmien toimittaja, on jo 20 vuotta toiminut alan vastuullisena suunnannäyttäjänä tuottaen innovatiivisia avainteknologioita ja tuotteita. Tietoa Ciscosta löydät osoitteesta http://www.cisco.com ja http://www.cisco.fi ja viimeisimmät uutiset osoitteesta http://newsroom.cisco.com. Ciscon laitteet Euroopassa toimittaa Cisco Systems International BV, Cisco Systems, Inc.:in täysin omistama tytäryhtiö.