07.06.2005

Uusi “Emerging Markets” -toiminta-alue vauhdittamaan kasvua

Cisco Systems Inc. (NASDAQ: CSCO) on julkistanut tekevänsä useita muutoksia alueelliseen organisaatioonsa. Uudistus on linjassa Ciscon strategian kanssa, joka tähtää pitkäjänteisen kasvun vauhdittamiseen, uusien voimakkaasti kasvavien alueiden markkinapotentiaalin hyödyntämiseen ja entistä parempaan asiakaspalveluun. Uudistuksen myötä syntyy uusi alueellinen organisaatiorakenne, joihin kuuluvat muun muassa toiminta-alueet “Emerging Markets - voimakkaasti kasvavat markkinat”, “Euroopan markkinat” sekä “Yhdysvallat ja Kanada”. Organisaatiouudistus astuu voimaan heinäkuun lopussa. Uudistus ei vaikuta Ciscon Tyynenmeren ja Aasian tai Japanin toiminta-alueisiin.

Uudet toiminta-alueet tarkemmin:
Emerging Markets – voimakkaasti kasvavat markkinat , johtaja Paul Mountford. Paul Mountford johtaa tällä hetkellä Cisco Worldwide Channels -kanavaorganisaatiota. Uusi toiminta-alue kattaa ne maat ja maanosat, joissa investoidaan tällä hetkellä voimakkaasti uusiin tietoverkkoratkaisuihin ja niiden hyödyntämiseen. Näitä ovat muun muassa Latinalainen Amerikka ja Karibian alue, Lähi-Itä ja Afrikka, Venäjä sekä muut IVY- ja Itä-Euroopan maat.

Euroopan markkinat, johtaja Chris Dedicoat. Tällä hetkellä Dedicoatin vastuulla on EMEAn (Europe, Middle East and Africa) myynti. Euroopan toiminta-alue kattaa yli 20 maata, mukaan lukien muun muassa Iso-Britannia, Saksa, Ranska, Italia sekä Pohjoismaat.

Yhdysvallat ja Kanada, johtaja Robert Lloyd, joka tällä hetkellä johtaa EMEA-aluetta.

“Suomen Ciscoon muutos vaikuttaa sikäli, että Baltian maat siirtyvät uuden toiminta-alueen piiriin. Suunnitelmissa onkin ollut lisäpanostuksia Baltiaan, nyt ne toteutettiin huomattavasti ajateltua nopeammin ja laajemmin”, sanoo Suomen Ciscon toimitusjohtaja Pasi Mäenpää.

Uusi “Voimakkaasti kasvavat markkinat - Emerging Markets” -toiminta-alue luotiin vastaamaan vahvasti tietoverkkoratkaisuihin ja niiden mahdollisuuksiin panostavien maiden ja alueiden tarpeisiin. Uusi toiminta-aluemalli antaa Ciscolle paremmat valmiudet vastata näiden markkinoiden tarpeisiin. Investoimalla näihin alueisiin Cisco pyrkii kiihdyttämään edelleen kasvuaan tarjoamalla näille alueille entistä paremmin soveltuvia tuotteita ja ratkaisuja.

“Tämän muutoksen myötä hyödynnämme aktiivisesti tuoteperheitä, alueita ja markkinasegmenttejä pitkäjänteisen kasvumme tukipilarina. Pitkän tähtäimen kasvun nimissä tulemme myös panostamaan myyntiorganisaatioomme. Näin laajennamme olemassa olevia markkinoitamme sekä pääsemme hyödyntämään uusia, esiin nousevia markkinoita“, kertoo Ciscon pääjohtaja John Chambers.

Viimeiset kolme vuotta Cisco on jakautunut viiteen toiminta-alueeseen: United States, Americas International, EMEA, Asia Pacific ja Japani. Tasainen kasvu on ollut yhtiön vahvuus - viimeisen kahdeksan vuosineljänneksen aikana 54 prosenttia yhtiön tuloksesta on tullut muilta kuin USAn markkinoilta. Cisco siirtyy raportoimaan tuloksestaan uusien toiminta-alueiden mukaisesti elokuussa alkavan tilivuoden 2006 alusta.

Alkuperäinen, englanninkielinen tiedote:

Cisco Systems Finland Oy
toimitusjohtaja Pasi Mäenpää
pasi.maenpaa@cisco.com

Cisco Systems Finland Oy
Cisco Systems, Inc. (NASDAQ: CSCO), maailman johtava internet-järjestelmien toimittaja, on jo 20 vuotta toiminut alan vastuullisena suunnannäyttäjänä tuottaen innovatiivisia avainteknologioita ja tuotteita. Tietoa Ciscosta löydät osoitteesta http://www.cisco.com ja http://www.cisco.fi ja viimeisimmät uutiset osoitteesta http://newsroom.cisco.com. Ciscon laitteet Euroopassa toimittaa Cisco Systems International BV, Cisco Systems, Inc.:in täysin omistama tytäryhtiö.