Cisco julkisti standardipohjaisen Power over Ethernet -yhteensopivuuden Catalyst -kytkinperheeseen

26.2.2004

Cisco julkisti kattavan IEEE 802.3af Power over Ethernet -tuen Catalyst-sarjan kytkimilleen. Power over Ethernetin avulla Ciscon verkkotuotteita käyttävät asiakkaat voivat liittää olemassaolevaan LAN-verkkoon helposti uusia DC-virransyötöllisiä verkkopäätelaitteita.

Uusia tuotteita ovat 802.3af-yhteensopivat 10/100/1000 ja10/100 -liitäntäkortit Cisco Catalyst 6500 ja 4500-sarjojen modulaarisiin kytkinrunkoihin. Power over Ethernet -tuki koskee myös uutta Catalyst 3750 -sarjan mallia sekä uutta Catalyst 3560 -kytkinsarjaa.

Cisco esitteli Cisco Catalyst 6500 -kytkimiin myös uuden yhden moduulipaikan vievän, 96-porttisen 10/100 liitäntäkortin, joka samaten tukee lisäoptiona 802.3af Power over Ethernettiä.

Jo ennen nyt julkistettua standardipohjaista Power over Ethernet -tukea Cisco on ollut toimialan edelläkävijä. Cisco on tarjonnut virransyöttömahdollisuuden Ethernetin yli kytkintuotteissaan jo vuodesta 2000.

"IEEE 802.3af -standardin myötä potentiaaliset käyttömahdollisuudet virransyöttävälle Ethernet-verkolle laajenevat paljon muuallekin kuin vain puhelimiin ja langattomiin tukiasemiin, kommentoi tutkimusjohtaja Dave Passmore Burton Groupista. "Markkinoilla on monia Ethernettiä käyttäviä tuotteita kuten esimerkiksi Bluetooth-tukiasemia ja web-pohjaisia turvakameroita. Käyttäjät huomaavat monia etuja erilaisten laitteiden liittämisestä yhteen ja samaan verkkoon. Kun paikallista vaihtovirransyöttöä ei enää tarvita, saadaan taloudellisia säästöjä. Ja mikä merkittävintä, Power over Ethernet on ainut maailmanlaajuinen standardi; verkkojännite ja pistoke ovat samat kaikkialla."

Kaikki Ciscon Catalyst 802.3af Power over Ethernet -tuotteet tukevat standardissa määriteltyä, mutta valinnaisesti toteutettavaa IEEE 802.3af power classification -ominaisuutta, jonka avulla kytkimet tunnistavat virransyöttöä tarvitsevan laitteen luokituksen ja virrantarpeen. Tämän lisäksi Cisco on laajentanut toteutustaan Intelligent Power Management -ominaisuudella, mikä tekee mahdolliseksi standardia dynaamisemman, skaalautuvamman ja hallittavamman virransyötön.

Kaikki uudet 802.3af Power over Ethernet -tuotteet tukevat myös Ciscon aiemmin toimittamaa esistandardia Power over Ethernet -implementointiin ja ovat näin takautuvasti yhteensopivia Ciscon olemassaolevien virransyötöllisten päätelaitteiden kuten IP-puhelinten ja langattomien LAN-tukiasemien kanssa.

Alkuperäinen englanninkielinen tiedote osoitteessa:

Reijo Mäkipää, tietoliikenneasiantuntija
Cisco Systems Finland
sähköposti: rmakipaa@cisco.com

Cisco Systems, Inc. (NASDAQ: CSCO) on maailman johtava internet-järjestelmien toimittaja. Uutisia ja tietoa Ciscosta löydät osoitteesta www.cisco.com. Ciscon laitteet Euroopassa toimittaa Cisco Systems International BV, Cisco Systems, Inc.:in täysin omistama tytäryhtiö.