26.2.2004

Cisco Systems teki lukuisia merkittäviä julkistuksia tämän viikkoisessa 3GSM-maailmankongressissa Cannesissa. Cisco kertoi mm. aloittaneensa tiiviin yhteistyön T-Mobilen ja Intelin kanssa laitteistoriippumattomien viestintäratkaisujen testaamiseksi. Lisäksi Cisco julkisti uuden Cisco Mobile Exchange -tuotevalikoiman, joka tarjoaa saumattoman yhteyden matkaviestinverkon ja julkisen langattoman lähiverkon välille.

Cisco, T-Mobile ja Intel ovat aloittaneet tiiviin yhteistyön uudenlaisten verkkoteknologiaratkaisujen testaamiseksi. Yhteistyön tarkoituksena on osoittaa kuinka saumattomat verkkoteknologiat mahdollistavat kaikkialla käytettävissä olevan helppokäyttöisen viestinnän. Kolmen kuukauden pilottiprojekti kattaa kolme maata; Saksan, Britannian sekä USA:n, ja siihen osallistuu 30 käyttäjää kustakin maasta.

Cisco kertoi samalla aloittaneensa tiiviin yhteistyön T-Mobilen kanssa WLAN-teknologian hyödyntämisen tehostamiseksi EMEA-alueen yrityksissä. Yritykset tekevät lisäksi yhteistyötä langattomien verkkopalvelujen tarjoamiseksi yliopisto-opiskelijoille ympäri Euroopan.

Saumatonta yhteyttä
Ciscon Mobile Exchange on standardoitu järjestelmä, joka yhdistää radioverkon IP-verkkoihin ja tarjoaa lisäarvoa sisältöpohjaisilla IP (Internet Protocol) -palveluilla. Uudet tuotteet perustuvat Ciscon visioon ja sitoumukseen, joiden mukaan se mukaan tarjoaa ajasta ja paikasta riippumattomia yhteyksiä mobiileihin liiketoimintasovelluksiin.

"Cisco toimii mobiilimarkkinoiden eturintamassa kehittäen uusia innovaatioita mobiiliin liiketoimintaympäristöön. Pystymme tarjoamaan laajan yhteistyökumppaniverkostomme avulla mobiilin liiketoiminnan ammattilaisille tehokkaita, mutta yksinkertaisia mobiilipalveluja", kertoo Ciscon Mobile Wireless Groupin johtaja Larry Lang.

Lisätietoa näistä ja monista muista julkistuksista löydät osoitteesta http://newsroom.cisco.com/dlls/2004/hd_022404.html?CMP=ILC-001

Cisco Systems Finland
Timo Sinkkilä
timo.sinkkila@cisco.com

Cisco Systems, Inc. (NASDAQ: CSCO) on maailman johtava internet-järjestelmien toimittaja. Uutisia ja tietoa Ciscosta löydät osoitteesta www.cisco.com. Ciscon laitteet Euroopassa toimittaa Cisco Systems International BV, Cisco Systems, Inc.:in täysin omistama tytäryhtiö.