19.5.2004

IBM ja Cisco ovat julkistaneet laajan yhteistyösopimuksen, jonka tavoitteena on edistää kaikenkokoisten yritysten siirtymistä internet-pohjaisien puhe-, video- ja tietojärjestelmien käyttöön. Cisco ja IBM lisäävät investointejaan VoIP- tuotteiden ja -teknologioiden integrointiin, myyntiin, konsultointipalveluihin ja markkinointiin.

"Cisco:n ja IBM:n yhteistyön tavoitteena on panostaa voimakkaasti tuotekehitykseen IP-puhelimissa, unified messaging- ja asiakaspalvelukeskusratkaisuissa sekä vuorovaikutteinen multimedia- ja videokonferenssisovelluksissa. Nämä uudet ratkaisut toimitetaan asiakkaille IBM:n palveluorganisaation kautta", kertoo Ciscon johtaja Charlie Giancarlo.

Yhteistyön tavoitteena on integroida Ciscon ratkaisuja IBM:n tuotteisiin ja palveluihin sekä varmistaa yritysten asema IP-markkinoilla myös tulevaisuudessa. Ciscon laaja IP-ratkaisujen tuoteperhe käsittää: Cisco CallManager -ohjelmiston, Cisco CallManager Express, Cisco Unity, Cisco MeetingPlace, Cisco Personal Assistant and Cisco IP Contact Center –ratkaisut, jotka on tavoitteena yhdistää IBM:n ratkaisuihin.

IBM:n ja Ciscon yhteistyö tarjoaa aluksi seuraavat integroidut ratkaisut asiakkaille:

• Cisco Unity integroituna IBM:n Lotus Domino -ratkaisuun
  • IBM Information Management -tietokantaohjelmiston yhdistäminen Ciscon CallManager -ratkaisuun
  • Tivoli sertifiointi Ciscon CallManager -ratkaisulle
  • IBM eServer xSeries x345 ja x306 -palvelinalustojen tuki Cisco CallManager –ratkaisulle
  • Tuki Cisco CallManagerin uusille IBM -teknologiaan pohjaaville Cisco Media Convergence -palvelimille; MCS 7815I ja MCS 7825I.
  • Toimialakohtaisia sovelluksia ja palveluita vähittäiskaupan ja rahoituspalveluiden toimialoille

IBM hyödyntää Ciscon IP-teknologiaa omassa organisaatiossa.

IBM asensi ensimmäisen IP-puhelimensa Toronton ohjelmistolaboratorioon vuonna 2001. Nyt IBM:llä on käytössä 20 000 Ciscon IP-puhelinta. IBM:n tulee keskittämään puhelininfrastruktuurinsa suurimpien tietojenkäsittelykeskustensa palvelimille.

"Siirtämällä puhelimet data centereihin IBM hyötyy sekä puhe- ja tietoliikennejärjestelmien integroinnista että niiden asennusten ja järjestelmän hallinnoinnin yhtenäistämisestä. Ciscon IP-ratkaisut ovat IBM:n data center -pohjaisen puhelininfrastruktuurin ydin", kertoo Fred Spulecki IBM:ltä. Ciscon IP-ratkaisut Ciscon IP-ratkaisut ovat kattava kokonaisuus yrityksille suunnattuja IP-pohjaisia sovelluksia, kuten IP-puhelimia, unified communications ja vuorovaikutteisia multimedia- sekä asiakaspalvelukeskusratkaisuja, jotka hyödyntävät asiakkaan nykyistä Ciscon IP -infrastruktuuria tarjotakseen uusia yhdistettyjä sovelluksia.

Lisätietoa Ciscon IP-puhelinjärjestelmistä: http://newsroom.cisco.com/dlls/innovators/VoIP/index.html

Cisco Systems Finland
Janne Järvenpää, myyntijohtaja
p. (09) 878 061
sähköposti: jjarvenpaa@cisco.com

Cisco Systems, Inc. (NASDAQ: CSCO) on maailman johtava internet-järjestelmien toimittaja. Uutisia ja tietoa Ciscosta löydät osoitteesta www.cisco.com. Ciscon laitteet Euroopassa toimittaa Cisco Systems International BV, Cisco Systems, Inc.:in täysin omistama tytäryhtiö.

Tietoa IBM:stä
IBM on maailman suurin tietotekniikkayritys, joka on jo 90 vuoden ajan auttanut yrityksiä niiden liiketoiminnan kehittämisessä. IBM tarjoaa tietotekniikkaratkaisuja, huolto-, asiantuntija-, konsultointi- ja koulutuspalveluita sekä laitteistoja ja ohjelmistoja, jotka yhdessä auttavat asiakkaita hyötymään sähköisen liiketoiminnan ja on demand -aikakauden monista mahdollisuuksista. Lisätietoja: www.ibm.com/fi.