17.11.2004

Ciscon Virtual SAN (VSAN) –teknologiaa on valittu American National Standard Institutessa (ANSI) strandardoitavaksi teknologiaksi.

VSAN-toiminnallisuudella voidaan yksittäinen SAN-kytkin jakaa sisäisesti erillisiksi osaverkoiksi, jotka ovat toiminnallisesti täysin itsenäisiä. Näin samassa kytkininfrastruktuurissa voidaan esimerkiksi rakentaa erilliset tuotanto- ja testiverkot, toteuttaa monitoimittajaympäristöjä laitteille, jotka eivät ole samassa verkossa yhteensopivia, jakaa kytkentäkapasiteettia eri asiakkaille ja hyödyntää koko kytkininvestointi siten, ettei portteja jää käyttämättä. Näiden asioiden toteutus ilman VSAN-teknologiaa on käytännössä edellyttänyt erillisten kytkimien hankkimista kutakin tarkoitusta varten.

VSAN-teknologia on ollut jo tähän asti Ciscon asiakkaiden hyödynnettävissä Cisco MDS 9000 –tuoteperheen Multilayer Intelligent Director ja Fabric –luokan kytkimissä.

“Pidämme VSAN-teknologiamme standardointia yhtä merkittävänä saavutuksena kuin kehitystyötämme virtuaalisen LAN-teknologian parissa”, kertoo Ciscon Storage and Switching Technologies -yksikön johtaja Tom Edsall.

Cisco Systems Finland Oy
tietoliikenneasiantuntija Lauri Toropainen
p. 0204 7061, lauri.toropainen@cisco.com

Alkuperäinen englanninkielinen tiedote osoitteessa:

Cisco Systems, Inc. (NASDAQ: CSCO), maailman johtava internet-järjestelmien toimittaja, on jo 20 vuotta toiminut alan vastuullisena suunnannäyttäjänä tuottaen innovatiivisia avainteknologioita ja tuotteita. Tietoa Ciscosta löydät osoitteesta http://www.cisco.com ja http://www.cisco.fi ja viimeisimmät uutiset osoitteesta http://newsroom.cisco.com. Ciscon laitteet Euroopassa toimittaa Cisco Systems International BV, Cisco Systems, Inc.:in täysin omistama tytäryhtiö.