Fujitsusta Ciscon IP-kommunikaatioteknologiaan erikoistunut kumppani Suomessa

1.9.2004

Fujitsu Services Oy on suorittanut Ciscon yhteistyökumppanina Suomessa uuden IP Communications -sertifikaatin. Erikoistumisen myötä Fujitsu on laajentanut ja tehostanut valmiuksiaan toimittaa niitä palveluja, jotka koskevat uusia, innovatiivisia verkkoteknologioita. Uusi erityisosaaminen rakentuu vahvalle pohjalle, sillä Fujitsuun on vuosien varrella karttunut laaja Cisco-kokemus ja kattava asiantuntemus.

Fujitsun VoIP-palveluympäristö on Suomen laajin, ja organisaationa Fujitsu on maan suurin VoIP-käyttäjä. Yhtiö myy, tukee ja kehittää telepalveluja kumppaninaan muun muassa Cisco Systems.

Uuden IP Communications -sertifikaatin vaatimukset ovat kovat. Cisco Systems vaatii ratkaisujaan myyviltä kumppaneilta kaikkiaan seitsemän eri osa-alueen hallintaa, ennen kuin kumppanin voidaan katsoa erikoistuneen IP Communications -ratkaisuihin (esimerkiksi VoIP ja videoneuvottelu). Tarkalla sertifioinnilla Cisco valvoo tekijöiden asiantuntemusta järeissä verkkoratkaisuprojekteissa.

Fujitsu tunnetaan Suomessa etenkin ulkoistuspalveluista. Sillä on kuitenkin vuosien kokemus myös vaativasta verkkointegroinnista. Älykkäiden televerkkojen toimintakyvyn vaatimukset muuttavat radikaalisti verkon suunnittelua ja hallintaa. Integraattorilta vaaditaan näkemystä, osaamista ja palvelukykyä uuden teknologian verkkojen ylläpitoon. Avainasioita ovat reaaliaikaisuus, varmuus ja skaalautuvuus. Fujitsun palvelukartalla perustietotekniikka kattaa tänä päivänä myös koko puhelinteknologian.

”Telepalvelujen kysyntä kasvaa, ja olemme ylpeitä fujitsulaisten osaamisesta myös telemaailmassa. Osaaminen on keskeistä, kun tarjoamme asiakkaillemme modernia ja huoletonta ulkoistuspalvelua. Asiakas voi ulkoistaa meille koko tieto- ja teleteknisen perusinfrastruktuurinsa. Tämä vaatii tietotekniikkayhtiöltä laadukasta ja koeteltua verkkotekniikan osaamista, joka yhdistää palvelutuotannon ja käyttäjät. Verkkotekniikka ei näy käyttäjälle, mutta sen toimivuus vaikuttaa olennaisesti asiakkaan palvelukokemukseen. Tämän kokemuksen kehittäminen on meille sydämen asia, sillä meidän mielestämme asiakkaan it-elämän tulee olla helppoa", Fujitsun toimitusjohtaja Yrjänä Ahto sanoo.

Kehityspäällikkö Juha Korsimaa, Fujitsu Services Oy, puh. 045 7880 1025 juha.korsimaa@fi.fujitsu.com

Myyntipäällikkö Pekka Numminen, Cisco Systems Finland Oy, puh. 0204 7061, pekka.numminen@cisco.com

Fujitsu Services Oy
Fujitsu Services Oy on modernien tietojärjestelmien palvelutuottaja ja tuoteratkaisujen toimittaja. Yhtiö kehittää kilpailukykyä varmistavia järjestelmäkokonaisuuksia ja toimii kansainvälisten valmisohjelmistojen integraattorina. Fujitsun toimialaosaaminen kattaa laajasti elinkeinoelämän; toimitamme ratkaisuja muun muassa elintarviketeollisuuteen, finanssialalle, julkishallintoon, vähittäiskauppaan ja teollisuuteen.

Suomessa kärkituote on Patja-toimintamalli, jonka mukaan Fujitsu ottaa vastuun asiakkaan koko it-infrastruktuurista sovelluksineen. Palvelun piirissä on kaikkiaan jo yli 90 asiakkaan 90 000 työasemaa ja 4 000 palvelinta. Fujitsun asiakastuki on valittu Suomen parhaaksi helpdesk-palveluksi vuosina 2000 ja 2003.

Sohva-sovelluskumppanuus tarjoaa uuden toimintamallin liiketoiminnan rutiinisovellusten hankintaan ja kehittämiseen. Tehokas kumppanimalli takaa toimialatuntemuksen ja asiakasosaamisen.

Fujitsu Services Oy:n vuosiliikevaihto on noin 300 miljoonaa euroa. Yhtiön palveluksessa on Suomessa 1 700 henkilöä.

Fujitsu Services Oy on osa globaalia Fujitsu-ryhmää. Fujitsu Limited on maailman kolmanneksi suurin ja Japanin suurin it-palvelujen tarjoaja. Fujitsulla on lähes 160 000 työntekijää yli 60 maassa.

Patja on Fujitsu Services Oy:n rekisteröity tavaramerkki.

Lisää tietoa: fi.fujitsu.com

Cisco Systems Inc.
Cisco Systems, Inc. (NASDAQ: CSCO), maailman johtava internet-järjestelmien toimittaja, on jo 20 vuotta toiminut alan vastuullisena suunnannäyttäjänä tuottaen innovatiivisia avainteknologioita ja tuotteita. Tietoa Ciscosta löydät osoitteesta www.cisco.com ja www.cisco.fi ja viimeisimmät uutiset osoitteesta newsroom.cisco.com. Ciscon laitteet Euroopassa toimittaa Cisco Systems International BV, Cisco Systems, Inc.:in täysin omistama tytäryhtiö.